БАКИН КОЛАЧ – пројектна настава     20191209 193930

 

 

 

 

 

 

 

*Шта је то пројектна настава?

Пројектна настава захтева флексибилну организацију уз уважавање ученичких интересовања и искуства, рад заснован на потребама ученика, школе и локалног окружења. Управо због тога она захтева сарадњу већег броја људи који се мора остварити у датом року.

*Карактеристике

-ученици иницијативу за пројекат добијају из свакодневног живота

-међусобно се договарају ( уз помоћ наставника)

-међусобно сарађују у току рада и помажу једни другима...

*Циљ је дакле да се створе услови при којима ће ученици ( уз помоћ наставника) стицати нова знања из разних извора, учити и користити их, развијати комуникативне вештине радећи у групи и развијати мишљење.

Уз помоћ наставника планирају се теме, циљеви, исходи, реализација, вредновање.

*Кроз овакав облик наставе треба започети и основну дигиталну писменост као њен саставни део.

Ученици наше школе од првог до четвртог разреда у оквиру Пројектне наставе урадили су пројекат под називом- БАКИН КОЛАЧ.

Циљ овог пројекта је био усвајање и примена знања о традицији наших предака.

Развијањем позитивних осећања и усвајања знања према значају очувања и неговања традиције наших бака, ученици су дошли до исхода пројекта.

Уз помоћ наставника ученици су одабрали тему. Како би се ближе упознали са њом прво су потражили на интернету један од понуђених рецепата за овај колач.

Одабрали су један који им се учинио једноставним за израду, пошто ће сви учествовати у његовој изради.

Потребно је нагласити да је реализација пројекта везана са садржајима свих наставних предмета.

Први задатак је био да се напише рецепт и да се на основу њега даље реализују активности:

БАКИН КОЛАЧ

-5 шоља брашна (чаша од јогурта)

-3 јаја

-1 прашак за пециво

-1 шоља од јогурта: млека

                               шећера

                               уља      

На основу рецепта ученици су добили поделу задатака у активностима које следе. Било је потребно да мере и одреде количину сировина потребних за прављење колача нестандардним мерама; да користе сат и одреде потребно време за печење (3-4 мин-помоћ наставника) , замесе тесто и пеку колач у галета апарату ,исеку га, сервирају,продају и све то сликом пропрате. ( математика)

У току рада ученици су активно слушали како би разумели све потребне активности. Усмено су морали испричати тј. описати шта су све радили : претраживање по интернету и одабир рецепта-видео запис, активности које су изводили,...( српски језик)

 Ученици су усвајали знања о важности очувања традиције нашег  али и других народа ( храна нас зближава, храна нас упознаје са другим људима и традицијама , храна је извор живота)( Свет око нас/Природа и друштво)

Пошто је тема везана за традицију наших бака, ученици су имали прилику да се и лично упознају са баком која им је испричала како су се и какви колачи некада правили.

Наравно било је и личних искустава ученика који су испричали шта праве њихове баке, маме,...(Свет око нас/Природа и друштво)

Поново смо се нашли на интернету и уз помоћ наставника пронашли песму ''Колачи се праве''( покретима руку уз музику ученици су опонашали прављење колача)Сви заједно су учили текст и музику песме (Музичка култура/ Физичко и здравствено васпитање/Физичко васпитање)

Продукт наше теме је био готов,печен- БАКИН колач!

Ученици су активно учествовали у сваком сегменту овог пројекта.

Готов колач су затим цртали/рад по моделу- и са наставником (Енглеског језика) научили како се на том језику изговара.

Један део колача ученици су понудили у холу школе и другим ученицима. Тацна је за тили час била празна! Насмејана лица ученика говорила су све.

Други део колача ученици су одлучили да презентују и продају. Колачи су брижљиво упаковани –традиционално у плетени цегер и прекривени старинским везом. Завршном делу презентације Бакиног колача присуствовао је и ВД Горан Чекеринац, који је похвалио ученике за њихов труд.

На овај начин ученици су имали прилику да се први пут сусретну са почетним облицима предузетништва.

Уследило је на крају и вредновање целог пројекта.

Вредновање се урадило преко табеле (помоћ наставника)

процене успешности групе и критеријума.

 

Закључак: Ученици су уживали током реализације овог пројекта . Научили су шта је то тимски рад, како активност једног ученика зависи од активности другог, шта су то нестандардне мере, зашто је важно сачувати традицију, како размењујемо искуства а успут учимо и сами, ....и на крају да је овај пројекат требало завршити у задатом року!

 

У реализацији овог пројекта поред ученика учествовали су : Снежана Чикарић-психомотрорна реедукација, Ивана Вејновић-корективно превентивне вежбе и игре, Тања Трифуновић-логопед, Зорана Бурсаћ-енглески језик и одељенски старешина разредне наставе Сандра Еделински.