ДИГИТАЛНИ СВЕТ- ОНЛАЈН СЕМИНАР                   servis racunara 5425626087600 71784763602

 

 

 

 

 


Учитељски факултет, у сарадњи са Министарством просвете, науке и технолошког развоја и Заводом за унапређивање образовања и васпитања, организовао је онлајн обуку за наставнике разредне наставе који ове школске године по први пут остварују наставу из предмета Дигитални свет у првом разреду основне школе.

Обука је акредитована решењем министра.  На њој су приказани предлози наставних активности као и корисни образовни ресурси који са могу користити у настави, а реализовала се на платформи за учење на даљину ЗУОВЕду.

Семинар је подељен на три теме:

I- Дигитални свет

II- Безбедно коришћење дигиталних уређаја

III- Алгоритамски начин размишљања

I-Дигитални свет, тема која обухватa девет области:

   1.Дигитални уређаји

     Исход : Да на крају завршетка првог разреда ученик зна да

                   разликује,именује,препознаје дигиталне уређаје од

                   аналогних уређаја

 

 

 

1405583682 Huawei honor X1 MediaPad x1 original phone quad core android os 4 2 dual camera 13mp stari crveni telefoni
   

 

 

 

 

 

2.Животне ситуације

     Исход: Да зна да наведе неке од животних ситуација у којима се користе

                 дигитални уређаји

3.Начин рада и живота људи

   Исход: Да зна да упореди начин рада и живота људи пре и сада

  

4.Креативно изражавање уз помоћ дигиталних уређаја

   Исход: Да упореди начине креативног изражавања са дигиталним

              уређајима и без њих

5.Дигитални уџбеник

   Исход: Да користи дигиталне уџбенике за учење ( самостално и / или уз

              помоћ наставника)

 

 

deca devojcica racunar 832x475  
   

 

 

6.Упореди дигитални и папирни уџбеник

   Исход: Да зна да препозна и упореди папирни у односу на дигитални

                 Уџбеник

7.Комуникација

   Исход: Да упореди традиционалне видове комуникације са комуникацијом

               помоћу дигиталних уређаја

8.Карактеристике ''паметних'' дигиталних уређаја

   Исход: Да зна да наведе неке од карактеристика ''паметног'' уређаја

9.Упознавање културне баштине помоћу дигиталних уређаја

   Исход: Да наведе на који начин дигитални уређаји могу да

               допринесу упознавању културне баштине

II-Безбедно коришћење дигиталних уређаја, обухвата шест области:

1.Безбедно коришћење дигиталних уређаја

   Исход: Моћи ће да наведе основна правила коришћења дигиталних

                 уређаја како не би угрозио здравље

2.Здравље и дигитални уређаји

   Исход: Да наведе неке од здравствених ризика везаних за прекомерно

               коришћење дигиталних уређаја

 

 

1556963 potporapocetna ls  
   

 

 

3.Правилно одлагање електронског отпада

   Исход: Да доведе у везу начин одлагања електронског отпада са

                 загађењем животне средине

              

4.Подаци о личности

   Исход: Да наброји основне податке о личности; објасни зашто је њихово

               саопштавање ризично при комуникацији помоћу дигиталних

               уређаја

5.Помоћ у случају контакта са непримереним дигиталним садржајем или

   злонамерним особама

 

 

6 Reasons Why Cyber Crime 700x400

 

 

 

 

   Исход: Да именује особе или институције којима се треба обратити

            за помоћ

Најпознатији Веб читачи за децу: Buddy Browser[5], PikLuk[6], My Kids browser[7] , KidZui[8],

KidRocket[9], Surf Knight[10], Zac Broswer[11].

Најпознатији програм за родитељску контролу: NetNanny[12], CyberPatrolParentalControls[13],

SafeEyes[14], SentryPC[15], KidsWatch[16], Time Sheriff[17], Web Watcher[18], Time Boss[19].[20] или на сајту

Кликни безбедно за РС

 

 

 

images  
   

 

 

 

*Корисне информације о времену које се проводи испред екрана:

https://digitalni-vodic.ucpd.rs/vreme-ispred-ekrana-koliko-i-kako/

6.Одговорно руковање дигиталним уређајем(мере физичке заштите,

   коришћење лозинке)

   Исход: Да наведе основне препоруке за руковање дигиталним уређајем на

               одговоран начин (примена мера физичке заштите и како их

               примењивати)

III-Алгоритамски начин размишљања :

    

1.Алгоритамски начин размишљања

   Исход: Да зна да анализира једноставан познат поступак; протумачи симболе;

               уочи и исправи грешку у симболима ; доведе у везу са алгоритмом

             и понашање дигиталног уређаја ( сајт- Петље, за алгоритамски начин

               размишљања);

   Бибот - робот( пчелица ):

   Исход: Да ученик зна да напише тачан алгоритам помоћу стрелица, који ће

               омогућити да овај дигитални уређај успешно дође до ЦИЉА !

 

 

 

hourofcodeangrybird L8 AritmOperatori
   

 

 

На овај онлајн семинар пријавили су се и наставници наше школе:

Светлана Танацковић, Ивана Вејновић, Ружица Н. Ненадовић, Зорана Б.Лемаић и Сандра Еделински.

Својим колегама су пренеле садржај који је семинар обухватао:

велики број видео снимака, едукативних игрица, пузли, радног материјала у виду слика и текстова, квизови

знања,.....једном речју све што обухвата садржај новог наставног предмета- ДИГИТАЛНИ СВЕТ

            

Припремила: проф.раз.наст.Сандра Еделински