ЕКСПЕРИМЕНТ У НАСТАВИ- ОБОЈЕНИ ЦВЕТОВИ

 

                                                                          1715702248067

 

                                            

 

                                         ЕКСПЕРИМЕНТ У НАСТАВИ:

                                             – извор знања,

                                            – метода учења,

                                            – веза теорије и праксе,

                                            – средство за остваривање очигледности у настави.

                                             

Ученици од 5 до 8. разреда са наставницама Ружицом Н Ненадовић и Светланом Танацковић применили су експеримент на обједињеним часовима биологије и ликовне културе.како би на практичном примеру схватили функције корена и стабла код биљке.

12.04.2024. - 1. фаза: 9 белих цветова зимске руже ставили смо у пластичне чаше, напуњене до пола водом. У воду смо додали прехрамбене боје у праху (црвена, жута, наранџаста, плава, зелен, љубичаста и црна). Како је петак, цветови ће до понедељка бити у обојеној води и у понедељак ћемо видети успешност експеримента и потврду наших претпоставки.

15.04.2024. - 2. фаза: Дочекали су нас обојени цветови. Срећи није било краја! На крају експеримента прегледали смо сваки цвет и њихове делове како би утврдили сваки траг боје. Сви цветови су променили боју. Јасно су се уочавали трагови боје од почетка стабљике до тучка где је боја била најинтензивнија, па све до латица. Како смо поделили резултате експеримента између осталих и са Снежаном, нашим рачуновођом. Дала нам је идеју да идемо корак даље:"Пробајте да већ обојене цветове измешате по бојама. Да видите да ли ћете добити шатиране латице."

16.04.2024. - 3. фаза: додатна срећа и задовољство. Дочекали су нас шатирани цветови. Експеримент успео. На очигледан начин, нашом практичном активношћу утврдили и потврдили смо теорију да биљке "пију" воду. Без обзира што у нашем случају, биљка нема корен, стабло и даље врши своју функцију, односно преноси доду до листова и цветова. На Милетову идеју, ученик шестог разреда, сваки ученик је одабрао по један цвет и понео кући да поклони мами.

Ученици су кроз практични тимски рад активно учествовали у процесу наставе и добили прилику за занимљивије и квалитетније стицање знања и вештина.

                                                                  Светлана Танацковић

                                                               дипл. дефектолог соматопед