ПРИПРЕМА ЗА ОГЛЕДНИ ЧАС -ПОЛИГОН СПРЕТНОСТИ

 

Наставни предмет :   ФИЗИЧКО И ЗДРАВСТВЕНО ВАСПИТАЊЕ

                                  

Временско трајање: 2+2 часа- групе А и Б

Разред : 1-2-3 и 4.разред

Датум : 22 и 24.09.2020.

Име и презиме наставника :, логопед Снежана Чикарић, олигофренолог

                                                 Ивана Вејновић, проф.раз.наст. Сандра Еделински

Наставна тема: Кроз игру и покрет до знања

Наставна јединица : ''ПОЛИГОН спретности''

Тип часа : Обрада (линеарна повезаност наст.једин.по предметима и са другим разредима)

Категорија: Интердисциплинарни приступ планирању наставе

Циљеви часа : Подстицање правилног раста и развоја, правилно држање тела, јачање

                         мускуллатуре тела. Развој координације покрета,сигурности и

                         равнотеже у ставу и кретању, складније извођење покрета и боље

                         сналажење у објективном простору.

                        Усвојити нова знања и вештине из моторике ГЕ и ДЕ,

                         уочити њихов утицај у свакодневном животу-здравље,обављање разних

                         активности: скакање, трчање, ношење предмета, писање,..;

                         усвајање модела понашања у групи; правила у етапном напредовању

                         кроз полигон спретности, знања и вештина;

                         развој сарадње и подстицање тимског рада током датих активности; да

                         развије радозналост, користи креативност, зна да посматра

                         и запажа детаље, развије логичко мишљења-користи у свакодневном животу,

                         развије фину моторику шаке (хвата); памти: слике,чињенице ,

                         обогати фонд речи, препознаје и развија позитивна осећања.

Облици рада: Индивидуални, фронтални, групни рад.

Наставне методе : Непосредно посматрање, метода разговора, описивање, објашњавање,

                               демонстративна, илустративна метода, практичан рад, метод игре

Наставна средства : Полигон са разновр.справама, интернет, папир, бојице, сликовница

                                 ''Облици'',бицикли

Исходи : Вежбе загревања успешно изводити на вербални налог и показивање. Разуме,

                 памти и успешно се креће по задатој путањи ( уз подршку наст.), пење се

                 провлачи,силази и хода по справама, зна редослед у врсти и време свог

                 извођења вежбе.

               Стицање нових знања о важности моторичких активности, уочити да предмети и

               појаве у природи имају свиј облик по коме их препознајемо и памтимо

               ( Полигон: круг, ваљак, квадрат,...), да уочава везе

               између геометријских елемената, фигура, слика и облика појединих предмета

               како би лакше усвојио основне појмове из света који га окружује

Корелација: Свет око нас, Природа и друштво, Српски језик, Математика,

                                   Ликовна култура, Психомоторна реедукација, Пројектна настава

                                   Дигитални свет

Извори : Уџбеници за сва четири разреда из горе наведених предмета; сликовница Симеон

               Маринковић - Креативни центар, 2005 Београд - ''Облици'' ;

               интернет-спортске активности- полигон

                

                                                          

 

 

                                                                                       ОГЛЕДНИ ЧАС

 

 

 

                                                                                                          Т О К   Ч А С А

 

 

Активност наставника :                                                                                                  Активност ученика :

                                                                                                                             Сваки ученик ради према својим способн.

                                                                                                                             по ИОП2

                                                                                                                             (Ученици пажљиво слушају)

(Мотивациона активност, истицање

значаја физичких активности у свакодневном

животу-здравље, брзина, спретност, логич.

закључивање, препознавање геометријских облика                                                ( Ученици посматрају,саобраћ.знаке,

у свакодневном животу)                                                                                          пешачки прелаз,облике саобр.возила-

На путу ка полигону, ученицима се скреће                                                               кућа....Описују појединачно оно што

пажња да посматрју саобр.знаке,семафор,                                                              виде...)

пешачки прелаз,облике кућа-саобраћ.средст.

Данас ћемо говорити о вежбама кретања у

оквиру ПОЛИГОНА, облицима из којих се

састоји као и о превозном средству које има

неке од познатих геометријских облика

                                                                                                 

                                                                                              

                                                                                                

                                                                                                                                ( Одговарају на постављена  

                                                                                                                                                   питања.)

            

                      Наставник презентује,образлаже,усмерава,                                                     (Полигон се састоји од

                                                                                                                                            кругова, ваљака, квадрата,..

                      међусобно се допуњује са ученицима,                                                             Препознају геометриј.облике.

                      постиче на активно учестовање свих                                                               Богате своје знање, језички фонд.

                     учесника у наставном процесу. Показује                                                           Описују и именују облике.)

                     полигон, делове и елементе из којих

                     се састоји. Испитује ученике да ли их

                     препознају...                                                                                

                             Наставник показује кретање по полигону.

 

 

 

IMG 79b74e6e44f3e4476f824f210bdb5d82 V IMG 74950be6b5e2e31663b7bfee972589f6 V
   

 

 

 

 

                             Након тога и остали наставници помажу

                             ученицима у његовом савладавању.

                             На налог наставника ученици стају у

                             врсту. Понављју редне бројеве оглашавајући                                                       ( Први, други, трећи,..) Помоћ

                             тиме свој редослед у врсти. Одлично!                                                                   наставника.

 

 

 

 

IMG 39b2d650230333cd3a927ff7c12b8721 V IMG e16a5fc5a19c924d9eb162695424dd56 V
   

 

 

 

 

 

 

 

 IMG 86c9784ecabc25cbaea06a707afe8d96 VIMG f6f01ee5723a462e14caf955ee147ca0 V  
   

 

 

 

                 Учен     Ученик који је први у врсти креће да савлада                                                     ( Ученици активно учествују, прате

                             препреке на полигону... Прво се пење                                                                 налог наставника- Полигон пролазе

                             степеницама, али може да бира и окомиту                                                           етапно уз помоћ и подршку

                                                                                                                                                      наставника...)

                            површину која са комадима дрвета имитира

                            камење и попне се на платформу.

                            Са платформе пузећи пролази кроз буре а затим

 се спушта у вертикално постављено буре

                             у чијој унутрашњости су постављене

                             дрвене летвице помоћу којих се спушта у

                             унутрашњост.

 

 

 

 

IMG 2196a9c348f8bc9b63b2da9b84dc9d44 V IMG 6509e8e4b581c1c17d28d56a53a23ec4 V
IMG 2e738abcc3e4597fcd052c07c6c22fea V IMG 3d3eacb28cc5e1b1fc48272ef3e96917 V

 

 

 

 

                                                            

                                                                                                                                       ( Сви су веома узбуђени. Слушају упутсва

                                                                                                                                       наставника.

                                                                                                                                       Нестрпљење је велико, сви желе што пре да

                                                                                                                                       испробају

                                                                                                                                       полигон...руке су спретне, чврсто се држе

                                                                                                                                       летвица а ноге пажљиво бирају место

                                                                                                                                              где ће се спустити.)

                            Када   дође до дна ученик, излази на отвор

                            са супротна стране, пузи и улази у друго вертик.                                   ( Ученик активно учествује,

                            постављено буре. Усправља се, проналази летвице                                слуша налог наставника,

                            за пењање и излази из бурета. Сада се налази на                                   говори у који облик предмета

                            другој платформи на којој уради колут напред                                        улази-прелази......Ради колут

                            и скакуће на једној нози по постављеним                                                напред или скакуће на једној

                            сунђер-пузла квадратима                                                                        нози.)

                    

Окре                    Након тога окреће тело према старту вежбе

старту                  и наилази на ваљак преко кога                                                                          ( Успостављање равнотеже је веома     

прелази рра         раширених руку, постављајући ногу                                                                    важно. Пронаћи добар ослонац у

ис     пре              пред ногу  хода по њему њему.

 

 

 

 

IMG 6c1ccd2f852c25207a659d1a4218de44 VIMG 76a82268dfddbd3cffa2b7c2cb961a58 V  
   

 

 

 

 

Затим 

наилази на           Затим наилази на                                                                                                ногама и рукама није лако-зато је

                           мостић повезан конопцем, који се                                                                        важна сконцентрисаност и

благо љуља. Та    љуља и мора  такође балансирањем руку                                                                подршка другара!)

''хвата'' равноте    и уз равнотежу тела прећи преко преко њега.

Помоћ                  Подршка наставника у сваком тренутку.

 

 

 

 

IMG 0024787bccd0707210997b4c65c60076 V IMG 9e05c1ed02b4e5e19d47442efbd6121a V
   

 

 

 

 

 

 

                                 Долази до прве платформе и силази до

                                 следећег у реду ученика. Поново може бирати

                                 силазак- степенице или окомито постављену

                                  плочу са имитацијом стена. Наставник по

                                  потреби помаже ученику-даје налог,

                                  инструкције... Исте активности на полигону

                                  изводе и остали ученици.

                                  Похвалити на крају све ученике.

       Ученици се уз                                                                                      ( Сви ученици активно учествују)

       музику за релаксацију и једноставне

       вежбе опуштају ( музика са интернета)

 

 

 

 

 

        Активност наставника:                                                                       Активност ученика:

 

  Наставник поставља питања о                                           ( Ученици активно учествују,одговарају                              

  полигону....                                                                       на питања наставника: како су ушли

                                                                                           на полигон, које су активности морали

                                                                                           савладати-на које су облике наишли:

                                                                                           ваљак,круг, квадар,троугао;

                                                                                           тј.буре,летвице у бурету-на мосту,

                                                                                           ваљак за прелазак,квадрати-пузле...)                                      

Наставник одводи ученике у посебан

кутак за рад. Говори ученицима да ће се

сада кроз причу и загонетке упознати

са облицима које су користили и

препознали на полигону.

 

 

 

 

IMG 61f1da895037de28e00316e0c3d4b889 V IMG a895f953c1a99f63ede78237b8989d9b V
   

 

 

 

 

 Из сликовнице ''Облици'', и кратких прича,

ученици још понешто сазнају о геомет.

облицима који се налазе свуда око нас.

Наставник тражи од ученика да му

покажу и именују предмете из непосредне                                  ( Ученици показују и говоре да су

околине - геометр.облика....                                                        сто и клупа правоугаоници,столице-

                                                                                                  квадрати, кров чардака-троугао,

                                                                                                        саксија од дрвета-облик ваљка,..)

Након тога ученицима су прочитане

загонетке за различите облике...нпр.

'' Као дугме на капуту,

Као точак на путу,

Ја сам један сунчев друг,

Ти се сећаш, ја сам......(круг)''                                                       ( Ученици редом одговарјау на сваку

...................................                                                                   прочитану загонетку-весели су

                                                                                                     и   расположени, смеју се када се

                                                                                                     неко збуни...)

 

 

Браво! Одлични сте били!!

Још једном понављају, које геометриј.                       ( Сви ученици су активни, одговарају

облике знају, да ли се и где налазе у                           на питања наставника и подсећају се

нашој околини....                                                         да су их на полигону видели и

Погледајте и око себе, где су?                                     користили;као и из непосредне околине- кров куће,сто,столице,..)

                                      

 

 

 

 

        Активност наставника:                                                                 Активност ученика:

                

Ми на часу математике учимо да бројимо,

рачунамо, цртамо геометријске облике.

Следећа активност ће захтевати нашу пажњу,

прецизност и уредност. Цртаћемо геометриј.

облике а онда их обојати.

Ученици добијају папире како би могли                    

нацртати круг,троугао, квадрат, правоугаоник-                                (Успешно одговарају на питања

могу да раде и по моделу.                                                                наставника о задатим облицима и

                                                                                                       бојама.

 

 

Задате су боје,                                                                                      Ученици су активни јер се

тако да ученици прво морају препознати боју,                                       активности смењују а повезаност

потражити је а затим обојати облик.                                                      међу њима их још више мотивише

                                                                                                             да раде)

Наставник им скреће пажњу да бојају полако,

да воде рачуна о ограниченом простору на

папиру,...

 

 

 

IMG 52c4b653dddf9b67d415f8d497a715ff V IMG 2447958aad2893f01cf2ceef35b37354 V
   

 

 

Одлично сте то урадили!

                                                                                                       

                                                                                                         ( Ученици показују своје радове, говоре

                                                                                                           које су боје користили и да ли мисле

                                                                                                          да су се држали ограниченог простора-

                                                                                                          одговори су били различити)

 

Већ раније смо слушали и певали песму

Б.Коцкице ''Математика''. Пуштамо песму

и певамо заједно.                                                                              ( Ученици активно учествују-сви певамо!)

Сви смо на отвореном простору

 

 

Активност наставника:                                                                                 Активност ученика:                                                    

                                                                                  

Када смо долазили на полигон да ли                                                   ( Да, јесмо: саобраћајне знакове,камионе,                                                      

смо успут видели геометријске облике?

Помоћ наставника.                                                                               пешачки прелаз, кровове кућа,..)

Одлично, лепо сте то запамтили.

                                                                                      

                                                                                          

Говорићемо сада о саобраћајним знацима,

превозним средствима и возићемо бицикли....

                                                                                                                        

                                                              

Наставник им усмерава пажњу на

оближњу ограду... Шта је наслоњено на ограду?                                                   ( Бицикли и то два ...Да, има-точкове

Да ли бицикли има неки од облика које смо                                                            као кругове које смо бојали....)

данас спомињали?

Погледаћемо на нету: изглед семафора-

правоугаоник, светла су му квадрат,

зебре-су правоугаоници,...                                                                                    (Возила имају облик квадра-правоугаоника,

Шта сте још приметили?                                                                                        круга, ваљка,..)

                                                                                                                           

 

  

      

Шта зачи црвено-жуто-зелено светло                                                                     (Црвено-стоп, жуто-припреми се и зелено

на семафору?                                                                                                          крени)

 

 

Одлично! Хајде да сви заједно

одрецитујемо песму о семафору:

        

   Семафор

Час је црвен, час је жут,                                                                                    ( Сви заједно понављају песмицу

Час је ведар, час је љут.                                                                                      раније научену на часу СОН/ПиД )

Прво око значи СТОЈ да небуде после

Јој!

Друго око зачи ПАЗИ може нешто

Да те згази.

Треће значи СРЕЋАН ПУТ,

Не замери што сам љут!

Одлично сте је запамтили-наставник

похваљује ученике.

На знак наставника ученици стају у врсту.

Пребројавају се по редним бројевима...                                                          ( Ученици активно учествују: први,

                                                                                                                       други, трећи,..)

 

Пошто имамо два бицикла редни бр.

1 и 2. могу сести и возити их.                                                                         ( Возе самостално или уз помоћ наставника...

                                                                                                                      Потребно је поново успоставити равнотежу

Сви се труде да одрже равнотежу,                                                                  ГЕ и ДЕ, сконцентрисати се и гледати право)

направе полукружно окретање и

врате се на старт.Помоћ наставника.

Наравно сви ученици су по свом

редоследу одрадили ову активност.

 

 

 

IMG 2e46ad7011fd9dc056628e93ca0a5720 V IMG d438838b5c3c555bb4b10eb73efa1317 V
   

 

 

 

 Похвалити све ученике за њихов рад

и труд током данашњих активности.                  

Ученици седају у кутак на љуљу                                                                       (Сви ученици су задовољни својим

како би се                                                                                                         учешћем на данашњем полигону,

опустили, освежили и поразговарали о                                                              активностима везаним за облике као и

свему што су данас радили.                                                                               вожњом бициклова. Ове активности су

                                                                                                                        оценили са петицом! )

 

 

 

 

IMG 36171161f3b6cc2d7a9d8a1bfbbcfd1d V  
   

 

 

 

 

Повратак у школу је био веома динамичан. Свако је хтео да исприча свој доживљај данашњих активности : Како је ко сишао у буре, да ли је прешао ваљак / мост, да ли је био/ла спретан/на у вожњи бицикла, ко је погодио више облика кроз загонетке- Дечији гласови су били весели и задовољни. Још дуго након повратка у школу причали су о данашњем дану.

 

 

 

IMG e71b89ee9d5b0c5ee7339c091fc758a8 V