ТЕХНИЧКА СЕКЦИЈА
ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА
1 ЧАС НЕДЕЉНО - 36 ЧАСОВА ГОДИШЊЕ
ЗАДАЦИ:
-развијање техничке културе и осећаја за лепо
-развујање тачности и прецизности у раду
-рационално коришћење материјала,времена..
-правилно руковање прибором и алатом
-подстицање интересовања за најразличитије технике рада
- развој интереса и навике посећивања музеја и галерија
- презентовање рада школе у јавности
Методе у раду: Монтесори метод, Корак по корак, разговор, илустративно-демонстративна,
метод цртања, игровне активности, практични рад, вежбање, радионичарски
рад.
Средства рада: папири у боји,дезенирани,хамер,мекши картон,самолепљиви колаж
папир,тканине, канап, вуница, семење, суво лишће, плодови, тесто,
пластелин, модле, лепило,маказе,шеме за бојање и изрезивање, ка-
менчићи, шкољкице, рециклажни материјали.
ОБЛАСТИ:
1. Одабир ученика за секцију –према интересу и способностима 1 час
2. Упознавање ученика са Планом и програмом техничке секцује 1 час
3. Саобраћај 4 часа
4. Израда предмета од разл.материјала разл.техникама рада 13 часова
5. Израда предмета од индустријских материјала 13 часова
6. Амбијентално-едукативно-креативне радионице у Музеју и Галерији 4 часа
УКУПНО: 36 часова
Исходи: ученици су научили да разликују материјал за цртање (графитна оловка,
дрвене бојице,воштане,фломастере,креде у боји,водене боје),материјал за обликова-
ње (тесто, пластелин,папир) природне материјале (суво лишће, гранчице различи-
тог биља, суво семење) и вештачке (пластика), да их користе кроз практичну акти-
вност.
Уводили су се у различите технике као што су бојање,цртање,сликање, технику
отиска, мозаик технику, обликовање теста, пластелина и папира.
- правилно држање четкице, узимање боје , бојење тачно одређеног простора; кроз бојење су уочавали и препознавали боје и облике,
- правилно хватање ситних делова, држање (хватање са два прста), стављање на по-
казано место, притискање, лепљење.
Научили смо правилно манипулисање са тестом и пластелином, уочавање и препо-
знавање боје, обликовање теста и пластелина у наједноставније облике, састављање
из делова целине
- савијање, гужвање и обликовање папира, резање маказама,
- намотавање, једноставно ткање...
- вез
Научили смо шта су то алати и како их безбедно користимо.
Такође, научили смо шта су то тематски плакати и како се израђују, како се припре-
ма изложба.
Крајњи производ рада секције су биле слике и употребни предмети које су ученици радили или уз помоћ наставника и вршњака по унапред утврђеном реду или самостално у зависности од индивидуалних способности, те смо се са њима представљали на изложба- ма.
Након низа година учествовања у раду техничке секције повећавала се самосталност и креативност ученика који су кроз изабрану тему сами осмишљавали слике, бирали мотиве, боје, позадину и правили композицију или израђивали употребни предмет.
Поједини ученици су били оспособљени за све фазе рада које су на крају школовања потпуно самостално извршавали или уз минималну помоћ и усмеравање наставника.
Ја сам их усмеравала, пратила, посматрала и подстицала. Улога наставника је била је сарадничка и саветодавна, прави креатори и носиоци часа су били ученици.
Крајњи циљ јесте задовољство свих учесника рада.
Ученици су мотивисани, редовно и са задовољством долазе на часове.
Светлана Танацковић
Дипл.дефектолог соматопед