ОШ „Јован Јовановић Змај“ Шид
ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА МУЗИЧКЕ СЕКЦИЈЕ
1 ЧАС НЕДЕЉНО – 36/34 ЧАСА ГОДИШЊЕ
Основни образовни задатак секције јесте развијање осећаја за лепоту музичког изражавања као и подстицање и развијање вокалних способности сваког ученика-појединца. Васпитни задатак секције састоји се у развијању позитивних особина и социјализације .
Општи циљ је развијање интересовања за музичку уметност и упознавање музичке традиције и културе свог и других народа.
Остали циљеви и задаци су:
• Развијање музичких способности и жеље за музицирањем/певањем и учешћем на
школским приредбама;
• Подстицање креативних способности ученика и смисла за колективно музицира-
ње;
• Развијање навика слушања музике, подстицање доживљавања и оспособљавање за
разумевање музичких порука;
• Подстицање стваралачког ангажовања у свим музичким активностима (извођење,
слушање, истраживање);
• Развијање критичког мишљења.
ИСХОДИ:
- Ученици својим речима описују утиске слушаних дела, доживљај прегласне музике, значај тишине
- Поштују договорена правила понашања при слушању музике
- Изводе у ритму уз покрет бројалице
- Певају по слуху песме различитог садржаја и расположења
- Певају по слуху уз покрет дечије народне песме и музичке игре
- Учествују у школским приредбама
- Израђују дечије ритмичке инструменте
ОБЛАСТИ:
1. Провера музичких способности одабраних ученика 1 час
2. Упознавање ученика са Планом и програмом музичке секцује 1 час
3 .Извођење музике певањем:
а) дечје песме 10 часова
б) народне песме 10 часова
ц) уметничке песме 8 часова
4. Упознавање музичких дела слушањем музике 6 часова
УКУПНО: 36 часова
У току планираног годишњег рада, предвиђена је и сарадња са колегама, професорима музике, из других установа.
Ове школске године, настављен је рад са професором клавира, Миланом Стојаковић, из ОМШ'' Филип Вишњић'' Шид и Удружења ''Зврк''.
У току креативних радионица, ученици овладавају различитим техникама комбиновања гласа, покрета и израде и употребе дечјих инструмената.
Овакав вид рада има непроцењиви едукативни-хабилитациони али и рехабилитациони значај за ученике.
Поред добробити коју ђаци имају, важно је нагласити и изузетну вредност стручног усавршавања коју ове радионице доносе за предметног наставника.