КОРЕКТИВНО ПРЕВЕНТИВНЕ ВЕЖБЕ И ИГРЕ
Корективно-превентивне вежбе и игре су обавезне индивидуалне ваннаставне активности.
Третман корективно превентивних вежби и игара намењен је ученицима са дефицитом у моторном и когнитивном функционисању чији је основни циљ да спрече настанак могућих деформитета и обезбеде правилан развој детета. Утичу на правилан раст и развој ученика, јачају отпорност организма и позитивно утичу на опште моторно стање и функционисање, како у школском окружењу тако и ван њега.
Корективно превентивне вежбе и игре имају за циљ превенцију настајања деформитета,индентификацију и корекцију постојећих функционалних деформитета коштано-зглобног система код ученика основно школског узраста.Овим активностима се постиже правилнији раст и развој ученика,те постављају предуслови за њихово квалитетније функционисање у школској сердини и лакше савладавање предвиђених школских обавеза. Подиже се ниво свести о значају физичке активности и хигијене у веома хетерогеној популацији.
Задаци:
-Допринос развоју и богаћењу сензомоторног и психомоторног искуства.
-Развој когнитивних, мотрних и говорно-језички способности, које ће омогућити максимално могуће укључивање и учествовање ученика у наставном процесу.
-Подизање мотивације за учење и рад.
-Развој самопоуздања и формирање позитивне слике о себи и свом телу код ученика што доприноси бољој комуникацији и социјализацији ученика.
-Допринос постизању успеха у школи .
-Развијање креативности кроз покрет и игру.
-Пружање подршке породици обезбеђивањем стручне помоћи у школи.
Исходи:
-Потпуније сензомоторно и психомоторно искуство.
-Складније извођење општих моторних способности( груба и фина моторичка спретност).
-Диференцијација мишићног тонуса.
-Боља координација покрета.
-Јаснији доживљај тела у објективном, гестуалном и манипулативном простору.
-Складније праксичко функционисање.
-Контрола постуралног става.
-Одржавање ментално-хигијенске равнотеже.
-Побољшање вербалне и невербалне комуникације.
-Боље когнитивно функционисање.
-Усвајање социјалних и адаптивних вештина
ЛИКОВНА КУЛТУРА
Циљ наставе ликовне културе је подстицање и развијање стваралачког мишљења и овладавање визуелним вештинама.
Основни задаци су:
- развијање способности ученика за опажање елемената,
- стицање услова да ученици користе и упознају се са различитим техникама ликовног израза,
- развијање моторичких и мисаоних способности,
- визуелно запажање, сазнање, мишљење, изражавање, развијање игре са предметима,
развијање свестране личности,
- формирање моралних и естетских односа.