МОЈА ШКОЛА

 

 

Интегрисани часови интерактивне и пројектне наставе под називом:

Пројекат Израда слике “Моја школа” - групни рад

Ученици од 5 до 8. разреда наше школе у оквиру пројектне наставе са наставницама

Ружицом Н Ненадовић и Светланом Танацковић обрадили су тему “Моја школа” у

корелацији са предметима ликовна и музичка култура, домаћинство и индивидуални

часови психомоторних вежби.

Пројекат је реализован у периоду од о4. до 20.09.2024. године.

Како нам је прва недеља сваке нове школске године, посвећена тематској настави и

подсећању на Бонтон и лепо понашање у школи које смо поделили на мање тематске

целине:

- Није тешко бити фин

- Мисли на друге, ниси сам

- Помоћ другу/другарици

Идеја је сама по себи дошла, како би применили поменуте принципе кроз конкретне

ситуације и практичну активност договорили смо се да то буде израда заједничке

рукотворине, слике “Моја школа” по уцртаној шеми, димензија 70х100цм, свих ученика од

5. до 8. разреда, уз учешће спрам индивидуалних могућности.

Први часови су били посвећени планирању и припреми потребног материјала и прибора

за рад.

Кренули смо од набавке подлоге тј. хамера поменутих димензија. Од материјала и

прибора за рад припремили смо: креп папир у 4 боје, папир у боји А4 формата,

самолепљиви колаж папир, графитну оловку, фломастере, цик-цак маказице и лепило.

Одабрали смо технике: увртање и обликовање креп папиром и папиром у боји,

контурисање нацртаних линија увртаним тракама креп папира, попуњавање делова по

шеми лепљењем израђеним куглицама од креп папира, контурисање фломастерима,

написаног графитном оловком, назива наше школе и адресе, изрезивање трака од папира у

боји цик цак маказама за крошње дрвета .

Реализација: На часовима ликовне културе, домаћинства и индивидуалним часовима

психомоторних вежби практично смо примењивали планиране технике користећи

припремљен материјал и израдили слику “Моја школа”. На часовима музичке културе

ученици су утврђивали певање већ познате дечије песмице “Ау што је школа згодна!”

Љубивоја Ршумовића,а певали је и на часовима израде слике.

Оствареност циљева: Користили смо стечену моторичку способност уз примену

комбиновања различитих техника и различитих материјала, прибора и алата уз

индивидуални допринос спрам могућности сваког детета по на особ и израдили

замишљену слику, великих димензија . Показали да није тешко бити фин, да мислимо

једни на друге пружајући помоћ слабијем. Показали своју креативност и способност

комбиновања. Промовисали заједничку рукотворину, која је по завршетку окачена на део

дворишног зида у којој ћемо уживати и поносити се свакодневно.

Аутор:

Светлана Танацковић

дипл. дефектолог соматопед