Представа “Јежева кућица”
Производ интегрисаних часови интерактивне и пројектне наставе
ЦИЉЕВИ ПРОЈЕКТНЕ НАСТАВЕ
Активностима у оквиру пројеката остварују се циљеви из више области Развојног плана
школе:
Настава и учење - Унапређивање квалитета и атрактивности образовно-васпитног рада.
Повезивање, проширивање и примена знања, вештина и навика стечених у настави. Развој
стваралачких способности, креативности, естетске перцепције и укуса ученика.
Подршка ученицима - Подстицање личног развоја. Јачање ученичког самопоуздања при
јавним наступима и укључивање у активности локалне средине.
Ресурси - Унапређивање услова рада и професионалног развоја наставника. Планирање и
реализација пројектне и тематске наставе и оспособљавање ученика да повезују знања међу
различитим предметима и уче откривањем у непосредној животној стварности.
Етос – Промовисање рада и успеха ученика, наставника и школе. Развој међуљудских
односа, размена знања и професионалних искустава. Организовање заједничких
активности са ученицима и наставницима суседних школа, установама културе.
Повезивање школе са широм социјалном заједницом
Кроз сликање, обликовање папира, прављење колажа и глуму деца развијају фине
моторичке способности, визуомоторну координацију, визуелну, аудитивну и кинестетичку
перцепцију, говор, меморију, пажњу, као и самопоуздање, јер деца виде сопствени
производ, презентујући га добијају похвале.
ПРОЈЕКТНА НАСТАВА
Тематским планирањем, у вишим разредима, за месец новембар и половину децембра
планирано је низ повезаних часова – интегративне наставе на тему - Јединствене бајке,
писане у стиховима, о љубави према своме дому “Јежева кућица” писца Бранка Ћопића
коју смо желели да поставимо као представу у сопственој режији.
Игром, методом активне наставе, радом у пару, истраживачким радом, вршњачким
учењем, ученици успешније усвајају потребна знања и оспособљавају се да их примене у
свакодневном животу.
У овом процесу учења деца показују већа интересовања за рад и боље резултате, укључују
се сви ученици спрам индивидуалних могућности и интереса.
РЕАЛИЗАЦИЈА
,,Јежева кућица” је једно од најлепших дела за децу. Главни лик, Јежурка Јежић, шаље
деци поруку о љубави и важности сопственог дома. Ову поруку, боље су схватили
ученици од 5. до 8. разреда наше школе кроз низ активности: слушање и читање текста,
доживљај ликова помоћу сликовница, израдом маски и гледања видео записа на часовима
српског језика и логопедских вежби. Маске су израђене бојањем дрвеним бојицама по
шеми на картону и контурисањем фломастерима. Израдом сценографије на
индивидуалним часовима соматопеда и часовима ликовне културе и секције упознају
поред ликова и окружење у овој необичној шуми. При изради, довршавању и постављању
сценографије на платнени параван за представу "Јежева кућица" учествују сви ученици од
5. до 8. разреда, свако спрам сопствених способности и интереса. Сценографија се састоји
од: два листопадна дрвцета, Јежеве и Лијине кућице израђене од бојених темпером и
гужваних А4 формата листова папира уз додатке од природних материјала бршљана и
сакупљеног опалог лишћа; унутрашњост Јежуркове кућице попуњена је сувим лишчем и
воћем (јабука, крушка и грозд) израђеним од куглица креп папира; бојањем дрвеним,
воштаним бојицама и кредом представљена је кућица, околина и позадина; облак и сунце
израђени су мозаик техником самолепљивим колаж папиром а натпис на Јежевој кућици
увртаним тракама креп папира; јелка формирана од новогодишњих кугли израђених по
шеми контурисањем мотива фломастерима и бојањем дрвеним бојицама.
За одабир ученика, увежбавање текста по улогама и израду маски биле су задужене
наставнице Сања Павић и Снежана Чикарић.
За идеју и израду Сценографије ученици од 5. до 8. разреда са наставницом Светланом
Танацковић.
За идеју и израду стоног платненог паравана чика Горан Сабол наша школска чуваркућа.
Глумци главних јунака:
Јежурка Јежића - Дејан држи маску, Николина чита текст
Лисицу - Драгица држи маску, Сања чита
Вука- Миодраг држи маску, Миле чита
Медведа - Милош држи маску, Немања чита
Дивље свиње - Јана држи маску, Никола чита
Уз подршку наставница Снежане Чикарић, Иване Вејновић и Ружице Н Ненадовић
Евалуација успешности пројекта
Тематском наставом, ученици су стицали нова и примењивали стечена знања повези-
вањем садржаја више наставних предмета.
Игром, методом активне наставе, радом у пару, истраживачким радом, вршњачким
учењем, ученици су успешније усвајали потребна знања и оспособили се да их примене у
свакодневном животу.
Од 25. новембра до 20. децембра, у планираном року, на радионицама у оквиру часова
српског језика, логопедских вежби, индивидуалним часовима соматопеда и часовима
ликовне културе и секције постављена је представа "Јежева кућица"
Завршна активност у оквиру пројектне наставе било је извођење представе 20.12.2024. у
оквиру завршне приредбе првог полугодишта и доделе пакетића. Пошто нам је гостовало
и Аматерско позориште "Бранислав Нушић" са Новогодишњом представом у режији
нашег луткара Цветина Аничића и препустили да наша представа иде прва имали смо
поред родитеља, представника Општине Шид и глумце као публику. Среће наше када се
проломио пљесак свих присутних као награда за добро постављену и изведену представу.
Светлана Танацковић
дипл. дефектолог соматопед
ЈЕЖЕВА КУЧИЦА
viber_image_2024-12-20_15-31-32-820.jpg
viber_image_2024-12-20_15-31-34-413.jpg
viber_image_2024-12-20_15-31-34-509.jpg
viber_image_2024-12-20_15-31-34-546.jpg
viber_image_2024-12-20_15-31-34-584.jpg
viber_image_2024-12-20_15-31-34-621.jpg
viber_image_2024-12-20_15-31-34-659.jpg
viber_image_2024-12-20_15-31-34-701.jpg
viber_image_2024-12-20_15-31-34-744.jpg
viber_image_2024-12-20_15-31-34-819.jpg