На основу чл. 109. и 119. став 1. тачка 1) Закона о основама система образовања и васпитања („Службени гласник РС“, број 88/17) и члана 23. Статута Основне школе „Јован Јовановић Змај“ Шид, Школски одбор Школе, на седници одржаној 22.02.2018. године, донео је
П Р А В И Л А П О Н А Ш А Њ А У Ш К О Л И
I. ОСНОВНЕ ОДРЕДБЕ
Члан 1.
Правилима понашања у Школи (у даљем тексту: Правила) уређује се понашање и међусобни односи запослених, ученика, родитеља односно других законских заступника ученика (у даљем тексту: родитељи) и трећих лица у Школи.
Члан 2.
Поштовањем Правила обезбеђује се успешно одвијање образовно-васпитне делатности Школе, побољшавају се радна дисциплина и безбедност у Школи, чување школске имовине и имовине ученика, запослених, родитеља и трећих лица и доприноси се повећању угледа Школе.
Члан 3.
У Школи се негују односи међусобног разумевања и уважавања личности ученика, одраслих, запослених и родитеља.
Запослени имају обавезу да својим радом и укупним понашањем доприносе развијању позитивне атмосфере у Школи.
Члан 4.
У Школи су забрањене дискриминација и дискриминаторско поступање, којим се на непосредан или посредан, отворен или прикривен начин, неоправдано прави разлика или неједнако поступа, односно врши пропуштање (искључивање, ограничавање или давање првенства), у односу на лице или групе лица, као и на чланове њихових породица или њима блиска лица на отворен или прикривен начин, а који се заснива на раси, боји коже, прецима, држављанству, статусу мигранта, односно расељеног лица, националној припадности или етничком пореклу, језику, верским или политичким убеђењима, полу, родном идентитету, сексуалној оријентацији, имовном стању, социјалном и културном пореклу, рођењу, генетским особеностима, здравственом стању, сметњи у развоју и инвалидитету, брачном и породичном статусу, осуђиваности, старосном добу, изгледу, чланству у политичким, синдикалним и другим организацијама и другим стварним, односно претпостављеним личним својствима, као и по другим основима утврђеним законом којим се прописује забрана дискриминације.
Не сматрају се дискриминацијом посебне мере уведене ради постизања пуне равноправности, заштите и напретка лица, односно групе лица која се налазе у неједнаком положају.
Школа је дужна да предузме све мере прописане законом када се посумња или утврди дискриминаторно понашање у Школи.
Препознавање облика дискриминације од стране запосленог, ученика, родитеља или трећег лица у Школи врши се на основу ближих критеријума које заједнички прописују министар надлежан за послове образовања (у даљем тексту: министар) и министар надлежан за људска и мањинска права.
Члан 5.
У Школи су, према запосленом, ученику, родитељу или трећем лицу, забрањени:
1) дискриминација и дискриминаторно поступање;
2) физичко, психичко, социјално, сексуално, дигитално и свако друго насиље;
3) злостављање и занемаривање;
4) понашање које вређа углед, част или достојанство;
5) страначко организовање и деловање.
Члан 6.
Под насиљем и злостављањем подразумева се сваки облик једанпут учињеног, односно понављаног вербалног или невербалног понашања које има за последицу стварно или потенцијално угрожавање здравља, развоја и достојанства личности детета, ученика и одраслог.
Занемаривање и немарно поступање представља пропуштање Школе или запосленог да обезбеди услове за правилан развој детета, ученика и одраслог.
Школа је дужна да одмах поднесе пријаву надлежном органу ако се код детета, ученика или одраслог примете знаци насиља, злостављања или занемаривања.
Члан 7.
Физичким насиљем сматра се: физичко кажњавање детета, ученика или одраслог од стране запосленог, родитеља или трећег лица у Школи; свако понашање које може да доведе до стварног или потенцијалног телесног повређивања детета, ученика, одраслог или запосленог; насилно понашање запосленог према детету, ученику или одраслом, као и ученика и одраслог према другом ученику, одраслом или запосленом.
Психичким насиљем сматра се понашање које доводи до тренутног или трајног угрожавања психичког и емоционалног здравља и достојанства.
Социјалним насиљем сматра се искључивање детета, ученика и одраслог из групе вршњака и различитих облика активности Школе.
Сексуалним насиљем и злостављањем сматра се понашање којим се дете и ученик сексуално узнемирава, наводи или приморава на учешће у сексуалним активностима које не жели, не схвата или за које није развојно дорастао или се користи за проституцију, порнографију и друге облике сексуалне експлоатације.
Дигиталним насиљем и злостављањем сматра се злоупотреба информационо комуникационих технологија која може да има за последицу повреду друге личности и угрожавање достојанства и остварује се слањем порука електронском поштом, смс-ом, ммс-ом, путем веб-сајта (web site), четовањем, укључивањем у форуме, социјалне мреже и другим облицима дигиталне комуникације.
Школа је дужна да надлежном органу пријави сваки облик насиља, злостављања и занемаривања у Школи почињен од стране родитеља или трећег лица у Школи.
Члан 8.
У Школи је забрањен сваки облик насиља и злостављања о којима говоре Правила, од стране ученика, родитеља или одраслог лица, над наставником, стручним сарадником и другим запосленим лицима.
Због повреде забране из става 1. овог члана против родитеља се подноси прекршајна или кривична пријава.
Члан 9.
Поступање у Школи као одговор на насиље и злостављање спроводи се према Протоколу поступања у установи у одговору на насиље и злостављање, који утврђује садржај и начине спровођења превентивних и интервентних активности, услове и начине за процену ризика, начине заштите од насиља, злостављања и занемаривања, а доноси га министар.
Препознавање невербалних облика злостављања ученика од стране запосленог за време неге, одмора и рекреације и других облика васпитно-образовног рада врши се на основу ближих услова које прописује министар.
Члан 10.
У Школи је забрањено свако понашање којим се вређа углед, част или достојанство – запосленог према детету, ученику и одраслом; детета, ученика и одраслог према запосленом; родитеља или трећег лица према запосленом; запосленог према родитељу; детета, ученика и одраслог према другом детету, ученику или одраслом.
Директор Школе (у даљем тексту: директор) дужан је да у року од три дана од дана сазнања за повреду забране из става 1. овог члана предузме одговарајуће активности и мере у оквиру надлежности Школе.
Препознавање понашања којима се вређа углед, част или достојанство у Школи врши се према ближим условима о начину препознавања тавог понашања, које заједнички прописују министар и министар надлежан за људска и мањинска права.
Поступање Школе када се посумња или утврди вређање угледа, части или достојанства, начине спровођења превентивних и интервентних активности, услове и начине за процену ризика, начине заштите и друга питања од значаја за заштиту, прописује министар.
Члан 11.
Према ученицима који чине повреде обавеза ученика и повреде забрана могу се примењивати само оне мере које су утврђене законом или општим актом Школе.
Члан 12.
У Школи је забрањено страначко организовање и деловање и коришћење школских просторија у такве сврхе.
II. ПОНАШАЊЕ ЗАПОСЛЕНИХ
Члан 13.
Запослени имају обавезу да својим радом, укупним понашањем и изгледом доприносе угледу Школе и развијању позитивне атмосфере у Школи.
Члан 14.
Сви запослени су обавезни:
1) да редовно и на време долазе на посао;
2) да савесно обављају послове свог радног места;
3) да благовремено обавештавају директора, помоћника директора или секретара Школе о спречености за рад;
4) да се уздржавају од радњи којима се крше права ученика и/или других лица;
5) да се старају о остваривању права, обавеза и одговорности ученика;
6) да пријављују директору или Школском одбору кршење права ученика;
7) да долазе на посао прикладно одевени;
8) да пре или за време рада не узимају алкохол нити друга средства која утичу на способност за рад;
9) да не пуше у просторијама Школе нити у школском дворишту;
10) да не уносе у Школу нити у школско двориште оружје или друга опасна средства којима се може угрозити живот и тело ученика, запослених и трећих лица или се може нанети материјална штета;
11) да за време рада не користе мобилни телефон нити друга средства којима се може омести процес рада;
12) да не оштећују имовину Школе, ученика, других запослених, родитеља ученика и трећих лица;
13) да користе средства Школе и потрошни материјал само у службене сврхе;
14) да не износе школску евиденцију, друга документа, средства Школе нити потрошни материјал без одобрења директора или помоћника директора;
Члан 15.
Наставник је обавезан да у Школу дође најмање 10 минута пре почетка часа.
Дежурни наставник је обавезан да у Школу дође најмање 30 минута пре почетка наставе у смени.
Члан 16.
Дежурни наставник дежурство обавља пре почетка смене и за време великог одмора.
Члан 17.
Дежурни наставник:
1) стара се о одржавању реда и о безбедности у школској згради и у школском дворишту;
2) предузима мере у случају нарушавања реда или угрожавања безбедности;
3) издаје налоге дежурним ученицима и помаже им у раду;
4) ради испуњавања својих обавеза, сарађује с директором, помоћником директора и другим лицима запосленим у Школи;
Члан 18.
Дежурство се обавља у улазном холу и у школском дворишту, а по потреби и на другим местима, у складу са одлуком главног дежурног наставника.
Главни дежурни наставник утврђује присуство и одсуство дежурних наставни-ка и о томе води евиденцију.
Главни дежурни наставник дежура и координира рад дежурних наставника и дежурних ученика.
Члан 19.
Домар је обавезан да, осим у време када обавља послове у другим деловима Школе или користи одмор у току дневног рада, дежура у улазном холу Школе.
Члан 20.
Спремачица је обавезна да пре и после одржавања хигијене у просторијама у којима се одвија рад наставника и других запослених, дежура у холу или ходнику Школе, односно испред просторија у којима одржава хигијену.
За време у које спремачица користи дневни одмор или је из других разлога одсутна са свог радног места, друге спремачице преузимају надзор над њеним радним местом, у складу са распоредом који утврђује директор на предлог секретара Школе.
Члан 21.
Домар и спремачице обавезни су да без одлагања обавештавају дежурног наставника, директора, помоћника директора или секретара Школе о свакој промени која може довести до нарушавања реда и безбедности у Школи.
III. ПОНАШАЊЕ УЧЕНИКА
Члан 22.
Ученици су обавезни:
1) да се придржавају Правила и других општих аката Школе у просторијама Школе и школском дворишту, на другом месту на којем се изводи образовно-васпитни рад, као и на путу између куће и Школе;
2) да се придржавају одлука органа Школе;
3) да поступају по налогу директора, помоћника директора, наставника и стручних сарадника;
4) да се за решавање проблема у односима са другим ученицима, запосленима, родитељима или трећим лицима обраћају дежурном наставнику или одељењском старешини, а по потреби и другим лицима запосленим у Школи;
5) да редовно похађају наставу и друге облике образовно-васпитног рада и да уредно извршавају своје школске обавезе;
6) да не закашњавају на наставу нити на друге облике образовно-васпитног рада;
7) да савесно раде на усвајању знања, вештина и вредносних ставова прописаних школских програмом;
8) да прате сопствени напредак и да извештавају о томе наставнике и родитеље;
9) да у поступку оцењивања покажу своје стварно знање без коришћења разних облика преписивања и других недозвољених облика помоћи;
10) да не ометају извођење наставе и да не напуштају час или други облик образовно-васпитног рада без претходног одобрења наставника;
11) да поштују личност других ученика, наставника и осталих запослених у Школи;
12) да се уљудно понашају према другим ученицима, запосленима у Школи, родитељима и трећим лицима;
13) да се пристојно одевају;
14) да благовремено правдају изостанке;
15) да чувају имовину Школе и чистоћу и естетски изглед школских просторија и школског дворишта;
16) да се старају о очувању животне средине и да се понашају у складу с правилима еколошке етике;
17) да се уздржавају од уношења било каквих измена у школској евиденцији;
18) да за време образовно-васпитног рада поштују забрану употребе мобилног телефона и свих других средстава којима се може ометати рад;
19) да у згради Школе нити у школском дворишту, за време обављања образовно-васпитног рада ван зграде Школе и школског дворишта, као ни на путу између куће и Школе, не носе оружје или друга опасна средства којима се може угрозити живот и тело ученика, запослених, родитеља и трећих лица или се може нанети материјална штета;
20) да се уздржавају од употребе дувана, алкохола, наркотичких и сличних средстава и од подстрекавања других ученика на такву употребу;
21) да се уздржавају од изазивања туче и учествовања у тучи;
22) да се уздржавају од изражавања националне, расне и верске нетрпељивости;
Члан 23.
Ученици су обавезни да буду у Школи најмање пет минута пре почетка наставе или другог облика образовно-васпитног рада.
Члан 24.
Пет минута пре почетка наставе, на звук првог звона, ученици су обавезни да, разврстани по одељењима, буду спремни за улазак у Школу у складу с налогом дежурног наставника.
За време хладног и/или кишовитог времена, ученици се, у складу са одлуком дежурног наставника, за одлазак на наставу припремају у улазном холу.
Члан 25.
На знак дежурног наставника, ученици у реду и миру крећу према својим учионицама.
У време оглашавања другог звона, односно звона за почетак часа, ученици треба да буду у својим учионицама и да мирно чекају долазак наставника.
Уколико је реч о учионицама које откључава наставник, ученици у реду и миру чекају наставника испред учионице.
Члан 26.
Ученици који су закаснили на час не смеју се задржавати у холовима, ходницима и другим просторијама Школе, него у пратњи дежурног ученика одлазе да присуствују часу.
Члан 27.
По завршетку школских обавеза, ученици у реду и миру излазе из Школе.
Члан 28.
Редар је обавезан да буде у учионици најмање 20 минута пре почетка наставе.
Одељењски старешина сваке недеље одређује по два редара.
Редар:
1) проветрава учионицу пре почетка наставе и за време великог одмора и обавља друге радње са циљем да се учионица припреми за наставу;
2) извештава наставника о одсутним ученицима;
3) чува личне предмете, књиге и прибор ученика;
4) пријављује наставнику сваки нестанак или оштећење имовине Школе, ученика или запослених лица;
5) обавештава наставника о променама које могу утицати на безбедност ученика и/или других лица;
Члан 29.
Дежурство обављају два дежурна ученика VII или VIII разреда које на предлог одељењских старешина одређује директор.
Дежурни ученик:
1) звони за улазак у Школу, као и за почетак и крај часа;
2) уочава све промене које могу довести до нарушавања реда и безбедности у Школи и о њима без одлагања обавештава дежурног наставника, директора или секретара Школе;
5) ради испуњавања својих обавеза, сарађује с директором, дежурним наставником и другим лицима запосленим у Школи;
IV. ПОНАШАЊЕ РОДИТЕЉА И ТРЕЋИХ ЛИЦА
Члан 30.
Родитељи и трећа лица (у даљем тексту: остала лица) обавезни су да поштују Правила и друге опште акте Школе.
Члан 31.
Остала лица обавезна су да се приликом уласка у школску зграду јаве дежурном ученику, ради евидентирања.
Члан 32.
Остала лица обавезна су да се према ученицима, запосленима и другим лицима која се затекну у школској згради или школском дворишту понашају уљудно.
Члан 33.
Родитељи, поред обавеза које су заједничке за сва остала лица, имају и следеће обавезе:
1) да благовремено обавештавају Школу о спречености свог детета да присуствује настави и да правдају изостанке свог детета;
2) да на позив органа Школе, педагога, психолога или наставника дођу у Школу;
3) да редовно измирују новчана дуговања према Школи;
4) да редовно долазе на родитељске састанке и да се интересују за учење и владање свог детета;
5) да учествују у раду органа Школе чији су чланови;
V. ЗАВРШНЕ ОДРЕДБЕ
Члан 34.
Даном ступања на снагу Правила престаје да важи Правила Понашања у Основној школи „Јован Јовановић Змај“ Шид, заведен под бројем 01-172 од 23.12. 2013. године.
Члан 35.
Правила ступају на снагу осмог дана од дана објављивања на огласној табли Школе.
ПРЕДСЕДНИК ШКОЛСКОГ ОДБОРА
Драгана Тубић
На основу члана 119. став 1. тачка 1) Закона о основама система образовања и васпитања (даље: Закон) и члана 23. Статута Основне школе "Јован Јовановић Змај" Шид, Школски одбор је на седници одржаној дана 22.02.2018. године донео
ПРАВИЛНИК О ПОХВАЉИВАЊУ И НАГРАЂИВАЊУ УЧЕНИКА
Основне школе „Јован Јованивић Змај“ Шид
I Опште одредбе
Члан 1.
Правилником о похваљивању и награђивању ученика у ОШ "Јован Јовановић Змај" Шид у Шиду, даље: Школа, прописују се врсте похвала и награда које могу добити ученици, као и услови и начин њиховог додељивања.
Члан 2.
Као посебан облик признања у току школовања ученику се додељује диплома или награда за изузетан општи успех, односно за изузетан успех из појединих наставних области или предмета и изузетна постигнућа у било којој области рада школе.
II Похвале
Члан 3.
Ученик који се истиче у учењу и владању похваљује се или награђује.
У току школовања ученик може да добије:
1) диплому или награду за изузетан општи успех,
2) диплому за изузетан успех из појединих наставних предмета и изузетног постигнућа у било којој области рада школе.
Ученику се диплома или награда из става 1. овог члана додељује у складу са актом министра о врсти диплома, односно награда, и ближим условима за њихово додељивање.
Списак добитника диплома и награда објављује се на огласној табли и на њој остаје најмање 8 дана.
Члан 4.
Похвале могу бити усмене и писмене.
Усмену похвалу ученик добија на крају првог и/или трећег тромесечја за постигнуте резултате у учењу и владању у току тромесечја.
Текст похвале одељењски старешина саопштава пред одељењем и на родитељском састанку.
Писмену похвалу ученик добија:
1) за постигнут одличан општи успех на крају првог полугодишта;
2) за освојено једно од три прва места на школском такмичењу из наставног предмета.
Списак писмено похваљених ученика објављује се на огласној табли Школе и на школској интернет страни и на њима остаје најмање 8 дана.
Похвалу не може добити ученик који нема примерно владање.
Члан 5.
Похвале ученицима, на предлог одељенског старешине и одељенског већа, додељује Наставничко веће Школе.
Члан 6.
Ученици који на крају наставне године постигну општи одличан успех и примерно владање, похваљују се за постигнут одличан успех и примерно владање.
Похвала за постигнут изузетан успех из појединог наставног предмета, односно за постигнут изузетан успех у појединим ваннаставним активностима, додељује се ученицима који су се у току наставне године посебно истицали у тим наставним областима.
Члан 7.
Похвала "Ученик генерације" додељује се ученику завршног разреда, на крају наставне године, под условом да је ученик:
1) постигао одличан општи успех и примерно владање из свих наставних предмета, од првог до завршног разреда;
2) да се у току школовања истицао у ваннаставним активностима;
3) да се у току школовања истицао у пружању помоћи другим ученицима, развијању односа другарског поверења, отворености, искрености међу ученицима и да ужива поверење међу својим друговима;
4) да је у току школовања имао правилан и коректан однос према наставницима, стручним сарадницима и другим запосленима у Школи, као и према родитељима других ученика.
Члан 8.
Услови из члана 7. овог правилника морају бити кумулативно испуњени.
Похвала се додељује само једном ученику.
Похвалу "Ученик генерације" додељује наставничко веће, на предлог одељенског већа, по прибављеном мишљењу ученичког парламента.
Члан 9.
Похвала "Спортиста генерације" додељује се једном ученику завршног разреда који је у току школовања постигао изузетне резултате у спортским активностима и најмање општи врло добар успех из наставних предмета и примерно владање.
Похвалу из става 1. овог члана додељује Наставничко веће, на предлог одељенског већа, по прибављеном мишљењу Ученичког парламента.
III Награде
Члан 10.
Награде се додељују ученицима као признање за изузетан успех постигнут у учењу и раду у свим наставним и ваннаставним активностима, као и признање за освојено место на такмичењима које је Школа организовала или у њима учествовала.
Члан 11.
Награде се могу доделити поједином ученику, групи ученика или одељенској заједници.
Награде се додељују на крају наставне године.
Члан 12.
Награде додељује Наставничко веће Школе, на предлог одељенског старешине, по прибављеном мишљењу одељенског већа или стручног актива, односно на предлог органа или организације у којој се остварује програм практичне наставе, односно праксе.
Школски одбор Школе одобрава средства за доделу награда.
Члан 13.
Награде ученицима могу додељивати и донатори, односно спонзори, на основу критеријума које пропишу својим актима.
Награде из става 1. овог члана могу се додељивати ученицима само преко Школе, уз активно учешће и мишљење стручних органа Школе о додељивању ове награде.
Члан 14.
Награде се могу додељивати у виду посебних диплома, уверења, књига, а у изузетним случајевима и у новчаним износима.
Ученици се могу наградити и на следећи начин:
1) упућивањем на екскурзију, летовање, зимовање и сл.
2) посетом позоришним и биоскопским представама, концертима, спортским манифестацијама и сл.
3) куповином књига, спортске опреме, школских реквизита и прибора и сл.
Члан 15.
Поједином ученику може се доделити истовремено и похвала и награда.
IV Прелазне и завршне одредбе
Члан 16.
Тумачење одредби овог правилника даје Школски одбор.
Члан 17.
Правилник ступа на снагу осмог дана од дана објављивања на огласној табли Школе.
Члан 18.
Даном ступања на снагу овог правилника престаје да важи Правилник о похваљивању и награђивању заведен под дел. бројем 01-172 од 23.12.2013. године.
ПРЕДСЕДНИК ШКОЛСКОГ ОДБОРА |
|
Драгана Тубић |
На основу члана 88. став 1. тачка 1) Закона о основама система образовања и васпитања ("Службени гласник РС" бр. 88/2017) и члана 163. Статута Основне школе " Јован Јовановић Змај " Шид , Ученички парламент, на својој седници одржаној дана 22.02.2018.године донео је
ПОСЛОВНИК О РАДУ УЧЕНИЧКОГ ПАРЛАМЕНТА
ОСНОВНЕ ШКОЛЕ ''ЈОВАН ЈОВАНОВИЋ ЗМАЈ '' ШИД
I Опште одредбе
Члан 1.
Овим пословником уређује се конституисање, начин рада, сазивање и припремање седница, гласање и одлучивање и сва друга питања од значаја за рад Ученичког парламента Основне школе "Јован Јовановић Змај " у Шиду (даље: Парламент).
Парламент чине по два представника ученика сваког одељења у школи.
Члан 2.
Чланове Парламента бирају ученици сваке одељењске заједнице. Мандат чланова Парламента је једна школска година.
Чланови Парламента присуствују седницама Школског одбора, без права одлучивања .
Члан 3.
Надлежности Парламента утврђене су одредбом члана 88. Закона.
Члан 4.
Послове из своје надлежности Парламент обавља на седницама, на начин и по поступку прописаним Законом и овим пословником.
Директор је обавезан да обезбеди просторију за одржавање седнице Парламента, као и обављање свих административно-техничких послова у вези са одржавањем седница.
II Избор чланова Парламента
Члан 5.
У првој наставној недељи сваке школске године, по избору руководства одељењских заједница, свака одељењска заједница, тајним гласањем, бира два представника одељења у Парламент.
Члан 6.
Ученици сваког одељења предлажу по пет кандидата за Парламент, чија се имена исписују на табли.
Тајно гласање се спроводи тако што ученици у одељењу, на празан гласачки листић исписују два имена, од пет предложених.
Сматрају се изабраним два ученика која су добила највише гласова.
О изабраним члановима Парламента председник одељењске заједнице одмах обавештава директора школе.
III Конституисање Парламента и сазивање седница
Члан 7.
Прву конститутивну седницу Парламента заказује педагог школе, у договору са директором, путем књиге обавештења за ученике, најкасније три дана пре дана њеног одржавања.
Конститутивна седница се мора одржати најкасније до 15. септембра текуће школске године.
Члан 8.
На првој конститутивној седници Парламента бира се председник, заменик председника и записничар.
Чланови Парламента бирају председника из својих редова.
Избор председника, заменика председника и записничара врши се на предлог чланова Парламента, већином гласова од укупног броја чланова.
Мандат председника и његовог заменика траје једну годину, са могућношћу поновног избора. Број мандата није ограничен.
Члан 9.
На првој седници сви чланови се упознају са правима, обавезама и одговорностима ученика и надлежностима Парламента и доносе Програм рада Парламента.
Члан 10.
После избора, председник Парламента преузима вођење прве и свих наредних седница.
Директор или запослени кога он овласти упознаје ученике са одредбама закона и општих аката школе које се односе на њихова права, обавезе и одговорности и рад Парламента.
Члан 11.
Осим конститутивне, све наредне седнице заказује председник Парламента.
Седнице се одржавају према програму рада Парламента, а могу се сазивати по потреби, на захтев директора, стручних органа Школе, једне трећине чланова Парламента, у ком случају седници обавезно присуствују представници подносиоца захтева за одржавање седнице Парламента.
Председник Парламента дужан је да сазове седницу на захтев: директора школе, наставничког већа; школског одбора; репрезентативног синдиката школе и једне трећине чланова Парламента.
Послове председника Парламента врши заменик председника, у случају спречености или одсуства председника Парламента.
Члан 12.
Седнице Парламента су јавне и њима присуствују сви чланови овог органа.
Седнице Парламента заказују се најмање три дана пре дана одржавања.
Заказивање седница се врши објављивањем обавештења на огласној табли за ученике и огласној табли за запослене у школи.
У обавештењу о заказивању седнице Парламента наводи се место, дан и време одржавања седнице, предлог дневног реда, читко, јасно и разумљиво, са потписом председника Парламента.
Изузетно, уколико то захтева природа питања које се ставља на дневни ред, седница се може заказати по хитном поступку, телефонским путем, најкасније један дан пре дана одређеног за одржавање седнице.
Члан 13.
Председник отвара и води седницу Парламента.
Пре почетка седнице, председник констатује присуство већине чланова Парламента, неопходно за рад и доношење пуноважних одлука.
У случају да не постоји потребна већина, председник одлаже седницу Парламента, највише за три дана и о томе обавештава ученике и запослене објављивањем на огласној табли, у складу са чланом 12. овог пословника.
IV Припремање седнице
Члан 14.
У припреми седнице и састављању дневног реда, председнику Парламента помажу стручни сарадници и поједини чланови Парламента.
При састављању предлога дневног реда води се рачуна нарочито о томе да се на седницама разматрају питања која по Закону спадају у надлежност Парламента; да дневни ред обухвата првенствено она питања која су у време одржавања седнице најактуелнија и најхитнија за рад Парламента и која су у Програму рада Парламента; да дневни ред не буде сувише обиман и да све његове тачке могу да се обраде на тој седници.
V Рад на седницама
Члан 15.
Седницу Парламента отвара председник и на самом почетку утврђује присутност и одсутност чланова.
Након утврђивања кворума, разматра се записник са претходне седнице, доноси одлука о његовом усвајању и утврђује предлог дневног реда за текућу седницу.
Члан 16.
Сваки члан има право да затражи измене или допуне предложеног дневног реда, уз одговарајуће образложење.
Парламент одлучује посебно о сваком предлогу за измену или допуну дневног реда.
Члан 17.
Након утврђивања дневног реда актуелне седнице прелази се на разматрање сваке тачке појединачно.
Извештај о свакој тачки дневног реда подноси уводничар, уколико је одређен или други члан Парламента који присуствује седници; директор или стручни сарадник, уколико је тако договорено приликом заказивања седнице.
Након излагања уводничара, односно другог лица, председник отвара дискусију по тој тачки дневног реда и позива све чланове Парламента да учествују у њој.
Члан 18.
Председник Парламента води ток седнице, даје реч учесницима дискусије, води рачуна о времену, редоследу излагања и стара се о томе да се на седници размотре све тачке дневног реда.
Сваки учесник у дискусији у обавези је да претходно од председника тражи реч и говори само када је добије, конкретно о питању које се разматра, избегавајући опширност.
Председник Парламента има право да прекине учесника у дискусији, опомене га да се не удаљава од тачке дневног реда и затражи да у излагању буде краћи и конкретнији.
Члан 19.
На предлог председника или члана, Парламент може донети одлуку, у оправданим случајевима и без расправе, да одреди време за сваку појединачну дискусију, да се ограничи време говора појединог учесника у расправи или да му се ускрати реч, уколико је већ говорио по истом питању и уколико се понавља у свом излагању.
Члан 20.
На предлог председника или члана, Парламент може донети одлуку да се расправа о појединим питањима прекине да би се предмет поново проучио, допунио потребан материјал, односно прибавили неопходни подаци до наредне седнице.
Члан 21.
Расправа о појединој тачки дневног реда траје док сви пријављени учесници дискусије не заврше своје излагање. Председник закључује расправу када се устврди да нема више пријављених дискутаната.
Изузетно, на предлог председника или члана Парламента, расправа се може закључити и раније, уколико се утврди да је питање о коме се расправља довољно разјашњено и да се може донети одлука.
Члан 22.
Када се заврши расправа о једној тачки дневног реда, доноси се одлука - закључак и тек након тога се прелази на следећу тачку дневног реда. Изузетно, ако су поједине тачке повезане по својој природи, може се донети одлука да се заједнички расправља о две или више тачака дневног реда.
Члан 23.
Парламент одлуке доноси већином гласова од укупног броја чланова.
Доношење одлуке подразумева да се уз одлуку донесе и закључак којим се утврђује ко треба да изврши одлуку, на који начин и у ком року, што се уноси у записник.
Одлука и закључак се израђују и објављују на огласним таблама школе најкасније у року од три дана од дана доношења.
Члан 24.
Ако за решење истог питања има више предлога, гласа се за све предлоге. Председник предлоге ставља на гласање оним редом којим су изнети и о сваком предлогу се гласа посебно.
Гласање је јавно.
Гласа се на тај начин што се чланови изјашњавају "за" или "против" предлога или се уздржавају од гласања.
Члан 25.
Јавно гласање се врши дизањем руке или појединачним позивањем на изјашњавање.
По завршеном гласању, председник утврђује резултат гласања.
VI Одржавање реда на седницама
Члан 26.
Сваки члан има обавезу пристојног понашања и изражавања и нема право да својим понашањем на било који начин ремети ред на седницама.
Председник Парламента има право да одржава ред на седницама и одговоран је за њега.
Члан 27.
Због повреде реда на седницама, могу се изрећи следеће мере:
1. усмена опомена;
2. писмена опомена унета у записник;
3. одузимање речи и
4. удаљавање са седнице.
Мере утврђене тач. 1, 2. и 3. овог члана изриче председник Парламента, а меру из тачке 4. Парламент, на предлог председника.
Члан 28.
Усмена опомена изриче се члану који својим понашањем на седници нарушава ред и одредбе овог пословника.
Нарушавање реда и одредаба овог Пословника може да буде:
- учешће у дискусији пре добијања речи;
- дискусија о питању које није на дневном реду;
- прекидање другог дискутанта у излагању, добацивање и ометање;
- недолично и непристојно понашање, вређање присутних и сл.
Писмена опомена унета у записник изриче се члану који и после изречене усмене опомене настави да нарушава ред и одредбе овог пословника.
Мера одузимања речи изриче се члану који нарушава ред, а већ је два пута био опоменут.
Мера удаљења са седнице изриче се члану који:
- вређа и клевета друге чланове или друга присутна лица;
- не поштује изречену меру одузимања речи;
- својим понашањем онемогућава несметано одршавање седнице;.
Члан 29.
Мера удаљења са седнице може се изрећи и без претходно изречених мера, у случају физичког напада, односно другог сличног поступка којим се угрожава физички или морални интегритет присутних на седници.
Одлука о изрицању мере удаљења са седнице доноси се јавним гласањем и може се изрећи само за седницу на којој је изречена. Члан који је удаљен са седнице, дужан је да одмах напусти седницу.
Лица која присуствују седници, а нису чланови Школског одбора, могу се због нарушавања реда, после само једне опомене удаљити са седнице.
Члан 30.
Председник Парламента закључује седницу исцрпљивањем свих тачака дневног реда.
Члан 31.
Председник и заменик председника Парламента могу бити разрешени дужности и пре истека мандата, на лични захтев или одлуком Парламента, уколико не заступају интересе ученика, нередовно, немарно и неодговорно врше своју дужност и ако, пред надлежним органима у школи, не заступају ставове, мишљења, одлуке, закључке и предлоге за које се изјаснио Парламент.
У случају из става 1. овог члана, Парламент одмах бира из својих редова другог члана, који ће обављати ту дужност и о томе обавештава директора школе.
Члан 32.
Сваки члан Парламента дужан је да благовремено, објективно и потпуно информише одељењску заједницу о раду Парламента, донетим одлукама, предлозима и мишљењима.
Одељењска заједница може својом одлуком опозвати члана Парламента кога је изабрала и пре истека његовог мандата и ако у Парламенту не заступа интересе ученика одељењске заједнице која га је изабрала, или немарно, неодговорно и нередовно врши своју дужност.
Одлуку о опозиву члана Парламента одељењска заједница доноси већином гласова свих чланова. На истом састанку одељењске заједнице, бира се, на начин описан у члану 6. овог пословника, нови члан Парламента, о чему се обавештава директор школе.
VII Радне групе
Члан 33.
Ради обављања послова из своје надлежности, Парламент може формирати радне групе из реда својих чланова.
У одлуци из става 1. овог члана, Парламент утврђује састав радне групе, задатак и рокове за извршење задатка.
VIII Вођење записника
Члан 34.
На конститутивној седници Парламента одређује се лице које ће водити записник са седница.
О правилном вођењу записника и формулацији одлука и закључака стара се секретар Школе.
Члан 35.
Записник обавезно садржи:
- редни број седнице, рачунајући од почетка мандатног периода;
- место, датум и време одржавања;
- име председника и записничара;
- имена присутних и одсутних чланова, уз констатацију да ли је одсуство најављено и оправдано;
- имена присутних лица која нису чланови Парламента;
- констатацију да постоји кворум за рад и одлучивање;
- формулацију одлука о којима се гласало, оним редом којим су донете;
- све податке од значаја за правилно доношење одлуке (начин гласања, број гласова "за", "против", број уздржаних и издвојених мишљења);
- изворна и издвојена мишљења, за која поједини чланови изричито траже да уђу у записник;
- време када је седница завршена или прекинута;
- потписе председника и записничара.
Члан 36.
Записник који се састоји из више листова мора имати парафирану сваку страницу од стране записничара.
Измене и допуне записника могу се вршити само приликом његовог усвајања, сагласношћу већине укупног броја чланова Парламента.
Члан 37.
Записник се чува у архиви Школе, са записницима осталих органа Школе, као документ од трајне вредности.
Члан 38.
О извршавању свих одлука донетих на седницама Парламента стара се директор Школе.
IX Завршне одредбе
Члан 39.
Измене и допуне овог пословника врше се на исти начин и по поступку као и његово доношење.
Члан 40.
Тумачење одредби овог пословника даје Парламент.
Члан 41.
Овај пословник ступа на снагу осмог дана од дана објављивања на огласним таблама Школе.
У Шиду, дана 22.02.2018.године |
ПРЕДСЕДНИК ПАРЛАМЕНТА |
|
Берислав Хепчек |
На основу члана 119. став 1. тачка 1) и члана 120. став 8. Закона о основама система образовања и васпитања („Службени гласник РС“, број 88/17) и члана 28. И 29. Статута Основне школе „Јован Јовановић Змај“ Шид, у Шиду, Савет родитеља Школе, на седници одржаној 08.03.2018. године, донео је
П О С Л О В Н И К О Р А Д У
САВЕТА РОДИТЕЉА ОСНОВНЕ ШКОЛЕ
„ Јован Јовановић Змај“ Шид
I. ОСНОВНЕ ОДРЕДБЕ
Члан 1.
Пословником о раду Савета родитеља Основне школе „ Јован Јовановић Змај“ Шид, уређују се начин рада и одлучивања Савета родитеља Школе .
Члан 2.
Савет ради на седницама које се одржавају у згради Школе, у просторији коју одреди председник Савета (у даљем тексту: председник).
Поред позваних лица, седници Савета могу да присуствују и друга лица, по одобрењу председника.
Члан 3.
Савет представља и заступа председник.
Председник:
1) саставља предлог дневног реда и обавља друге радње припремања седнице Савета;
2) сазива седнице и руководи радом на седницама;
3) учествује у дискусијама и на други начин доприноси проналажењу најбољег решења по свакој тачки дневног реда;
4) предузима мере за одржавање несметаног тока седнице;
5) потписује записнике, одлуке и друге акте Савета;
6) предузима мере за извршење аката Савета и прати њихово извршење;
7) обавља друге послове у складу са Пословником.
Члан 4.
Председник и заменик председника бирају се на првој седници Савета у новом сазиву (у даљем тексту: конститутивна седница).
Конститутивну седницу сазива и руководи радом на тој седници до избора председника члан Савета који је први на списку чланова Савета.
На конститутивној седници сваком члану Савета уручује се Пословник.
Рад конститутивне седнице почиње констатовањем да је изабран нови сазив Савета и читањем списка чланова.
Члан 5.
Савет бира председника и заменика председника из реда чланова Савета.
Кандидате за председника и заменика председника има право да предложи сваки члан Савета.
О кандидатима се гласа оним редом којим су предложени.
Члан 6.
Председник и заменик председника врше те функције до краја мандата Савета у једном сазиву.
Председник или заменик председника може бити разрешен пре истека мандата на лични захтев.
Председник или заменик председника може бити разрешен пре истека мандата и на предлог члана Савета, ако не обавља савесно послове из своје надлежности.
Одлуку о разрешењу доноси Савет и на истој седници бира новог председника или заменика председника.
Члан 7.
Заменик председника обавља послове из надлежности председника у случају његове спречености.
Ако су и председник и заменик председника спречени да обављају послове из надлежности председника, председник или заменик председника одређују једног члана Савета да обавља те послове.
Члан 8.
Члан Савета има следеће обавезе:
1) да редовно и на време долази на седнице;
2) да са седнице изостане само ако је оправдано спречен и да о спречености и разлогу спречености обавести без одлагања председника, директора Школе (у даљем тексту: директор) или секретара Школе (у даљем тексту: секретар);
3) да се не удаљава са седнице без одобрења председника;
4) да савесно учествује у раду на седници;
5) да не омета рад на седници;
6) да поступа по налозима председника.
Члан 9.
Повреда одредаба Пословника може бити разлог за престанак чланства у Савету пре истека мандата.
Одлуку о разрешењу доноси Савет, на предлог председника, заменика председника или члана Савета.
II. РАД И ОДЛУЧИВАЊЕ САВЕТА
1. Сазивање седнице
Члан 10.
Седницу Савета припрема и сазива председник.
Седнице се сазивају по потреби.
Седница се обавезно сазива на захтев најмање једне трећине чланова Савета, као и на захтев директора, Школског одбора, Наставничког већа или Ученичког парламента.
Члан 11.
Седници Савета обавезно присуствују директор или помоћник директора и секретар.
Изузетно, Савет може одлучити да се седница одржи и у случају одсуства секретара, ако процени да његово присуство није неопходно.
Члан 12.
У пословима око припремања и сазивања седнице и у пословима око извршавања одлука Савета председнику помажу директор и/или помоћник директора и секретар, а, по потреби и други запослени у Школи.
Члан 13.
Седница Савета се сазива достављањем писаног позива члановима Савета и другим лицима чије је присуство потребно.
Позив се доставља лично, преко ученика – детета члана Савета или путем поште, препорученом пошиљком.
Позив за седницу обавезно садржи време и место одржавања седнице и предлог дневног реда.
У прилогу позива за седницу доставља се потребан писани материјал.
Позив се доставља најкасније __ дана пре дана одређеног за одржавање седнице, осим у хитним случајевима, када се тај рок не мора поштовати.
У нарочито хитним случајевима седница се може заказати и телефоном, при чему се такође не мора поштовати рок из става 5. овог члана.
Члан 14.
Одлука о сазивању седнице и предложени дневни ред објављују се на огласној табли Школе и на школској интернет страни најкасније 3 дана пре дана одређеног за одржавање седнице.
У случају потребе хитног заказивања седнице Савета, одлука о сазивању седнице и предложени дневни ред могу се објавити и на сам дан одржавања седнице.
2. Ток седнице
Члан 15.
Пре отварања седнице председник прозива чланове Савета и на списку чланова евидентира њихово присуство, односно одсуство.
Члан 16.
Председник отвара седницу пошто утврди да је присутно више од половине чланова Савета, директор, секретар и остала лица чије је присуство неопходно.
Члан 17.
После отварања седнице, председник позива чланове Савета да предложе измене и/или допуне предлога дневног реда и о њиховим предлозима се посебно гласа.
После утврђивања коначног предлога дневног реда, доноси се одлука о усвајању дневног реда.
Члан 18.
После усвајања дневног реда, председник отвара дискусију по свакој тачки дневног реда појединачно.
Члан 19.
Право да учествују у дискусији имају сви чланови Савета.
Право да учествују у дискусији, по одобрењу председника, имају и директор, помоћник директора, секретар и друга позвана лица.
Дискутанти су обавезни да приликом дискусија расправљају, по правилу, само о питањима која су од непосредног значаја за доношење одлуке по тачки дневног реда о којој се расправља.
3. Одржавање реда на седници
Члан 20.
О одржавању реда на седници стара се председник.
Члан 21.
Председник ће опоменути члана Савета или друго присутно лице које и после одузимања речи наставља да говори, као и лице које се непристојно понаша и/или на други начин омета рад на седници.
Члан 22.
Ако опоменуто лице и даље наставља да омета рад на седници, на предлог председника, заменика председника или члана Савета Савет ће донети одлуку о његовом удаљењу са седнице.
Лице на које се одлука о удаљењу односи обавезно је да одмах по изрицању мере удаљења напусти просторију у којој се седница одржава.
Мера удаљења односи се само на седницу Савета на којој је изречена.
4. Одлучивање
Члан 23.
Савет доноси две врсте одлука:
1) одлуке по тачкама дневног реда;
2) закључке.
Члан 24.
Одлука по тачки дневног реда треба да садржи:
1) јасан и потпун одговор на питање које садржи тачка дневног реда по којој је донета;
2) име и презиме, односно функцију лица одговорног за извршење одлуке;
3) начин извршења одлуке;
4) рок за извршење одлуке;
5) начин праћења извршења одлуке.
Члан 25.
Ако из било ког разлога нису испуњене све претпоставке за доношење одлуке по некој тачки дневног реда, председник ће предложити да се доношење одлуке по тој тачки дневног реда одложи за неку од следећих седница.
Члан 26.
Када одлучује о процедуралним питањима а не по тачкама дневног реда, Савет доноси закључке.
Закључак има исте саставне делове као и одлука по тачки дневног реда.
Члан 27.
Одлука Савета је донета ако је за њено доношење гласала већина од присутних чланова.
Члан 28.
Одлуке се доносе на предлог председника.
Чланови Савета, по правилу, гласају јавно, подизањем руку, на позив председника.
Члан 29.
Члан Савета може гласати за или против доношења одлуке, а може остати и уздржан.
После гласања, председник пребројавањем гласова утврђује да ли је одлука донета.
Члан 30.
Одлуке се, по правилу, доносе гласањем о једном предлогу председника.
Ако се током дискусије по некој тачки дневног реда уобличи више предлога, председник ће све предлоге ставити на гласање, редом којим су изложени.
Члан 31.
Одлука о предлогу чланова Школског одбора из реда родитеља и других законских заступника ученика (у даљем тексту: родитељи) доноси се тајним гласањем.
Предлог чланова Школског одбора има право да поднесе сваки члан Савета.
За тајно гласање користе се гласачки листићи које потписује председник и који су оверени малим печатом Школе.
Члан 32.
Гласање спроводи комисија која се састоји од три члана (у даљем тексту: Комисија), укључујући и председника, а коју из свог састава именује Савет на седници на којој се утврђује предлог чланова Школског одбора.
Право да предложи члана Комисије има сваки члан Савета.
За председника нити члана Комисије не може бити изабрано лице које је кандидат за члана Школског одбора из реда родитеља.
Комисија пре гласања пребројава гласачке листиће и дели их члановима Савета.
Одмах после гласања, Комисија јавно пребројава гласове и објављује резултат гласања.
Члан 33.
За члана Школског одбора предложени су кандидати који су добили највећи број гласова.
У случају једнаког броја гласова који онемогућава утврђивање предлога, гласање ће се поновљати све док на основу резултата гласања не буде било могуће утврдити предлог чланова Школског одбора.
Члан 34.
Одлука Савета којом је утврђен предлог чланова Школског одбора из реда родитеља ученика без одлагања се доставља Скупштини јединице локалне самоуправе, ради благовременог именовања Школског одбора.
5. Прекид и одлагање седнице
Члан 35.
Ако се мерама из Пословника не може одржати ред на седници Савета, председник ће донети одлуку да се седница прекине и утврдиће време њеног наставка.
Исту одлуку председник ће донети и ако у току седнице престане да постоји неки други услов за њено одржавање.
Члан 36.
Ако седници не присуствује потребан број чланова Савета и/или остала лица чије је присуство неопходно, председник доноси одлуку да се седница одложи и истовремено утврђује дан и час када ће се одржати седница, водећи рачуна о року за доношење одлука по тачкама из предложеног дневног реда.
Исту одлуку председник ће донети и ако није испуњен неки други услов за одржавање седнице.
6. Остали задаци Савета родитеља
Члан 37.
Савет поред утврђених послова на својим седницама разматра и учествује и у извршавању следећих задатака:
- Разматра и прати услове за рад школе, услове за одрастање и учење, безбедност и заштиту деце и ученика
- Разматра, предлаже и учествује у решавању питања: успеха и владања ученика; односа ученика према обавезама у школи и ван ње; организовања свих облика образовно- васпитног рада школе, друшвеног и спортског живота ученика; заштите животне средине; итд.;
- Даје мишљење о плану екскурзије и учествовању на музичким камповима,
- Подстиче ангажовање родитеља у решавању питања од утицаја на рад и резултате рада школе;
- Предлаже представнике родитеља за органе школе, у скалду са Статутом;
- Предлаже свог представника у стручни актив за развојно планирање и у друге тимове установе;
- Предлаже мере за осигурање квалитета и унапређење образовно- васпитног рада;
- Учествује у поступку предлагања изборних предмета и у поступку избора уџбеника;
- Разматра предлог програма образовања и васпитања, развојног плана, годишњег плана рада, извештај о његовом остваривању, вредновању и о самовредновању;
- Разматра намену коришћења средстава од донација и од проширене делатности школе;
- Даје предлог Школском одбору за намену коришћења средстава остварених радом ученичке задруге и прикупљених од родитеља;
- Обавља и друге послове утврђене Статутом и другим општим актима школе.
Савет родитеља своја питања, предлоге и ставове упућује Школском одбору, директору школе и стручним органима школе.
Записник са седнице
Члан 38.
О раду на седници Савета води се записник.
Записник води секретар Школе (у даљем тексту: записничар).
У случају спречености административног радника да води записник, председник одређује друго лице за вођење записника.
Члан 39.
Записник се води у свесци записника, за чије је чување одговоран записничар.
Када се свеска записника потроши, односно испуни, трајно се чува у архиви Школе.
Члан 40.
Прва тачка дневног реда сваке седнице Савета је усвајање записника са претходне седнице.
Одлука којом се усваја записник са претходне седнице може садржати и исправке и допуне које треба унети у тај записник.
Члан 41.
Записник садржи основне податке о седници и раду на њој, и то:
1) место, дан и час почетка седнице;
2) број присутних чланова Савета и имена, односно функције других присутних лица;
3) имена чланова Савета који су оправдали изостанак;
4) констатацију да постоје услови за одржавање седнице и да је седница отворена, односно констатацију да услови за одржавање седнице не постоје, па се седница одлаже;
5) дневни ред седнице;
6) кратак приказ дискусија по свакој тачки дневног реда и имена дискутаната;
7) изјаве које су унете на инсистирање појединих дискутаната;
8) податке о мерама изреченим са циљем да се одржи ред на седници и о лицима којима су мере изречене;
9) податке о одлучивању Савета по свакој тачки дневног реда;
10) издвојена мишљења чланова Савета поводом одлука по појединим тачкама дневног реда;
11) податак о прекиду седнице;
12) податак о часу завршетка седнице;
13) друге податке о седници, које председник сматра значајним.
7. Завршне одредбе
Члан 41.
Овај пословник ступа на сангу осмог дана од дана објављивања на огласној табли школе.
У Шиду, 18.03.2018.године Председник Савета родитеља
Стојковић Сања
На основу члана 68.- 88. Статута Основне школе ''Јован Јованоић Змај '' у Шиду , наставничко веће је, на седници одржаној дана 16.03.2018. године донело
ПОСЛОВНИК
О РАДУ НАСТАВНИЧКОГ ВЕЋА
ОСНОВНЕ ШКОЛЕ ''ЈОВАН ЈОВАНОВИЋ ЗМАЈ '' ШИД
I ОПШТЕ ОДРЕДБЕ
Члан 1.
Овим пословником уређује се начин рада, сазивање и припремање седница, доношење одлука и гласање, вођење записника и сва друга питања од значаја за рад Наставничког већа Основне школе "Јован Јовановић Змај '' у Шиду (даље: Школа).
Одредбе овог пословника обавезне су за све чланове Наставничког већа и сва друга лица која присуствују седницама овог стручног органа.
Члан 2.
Наставничко веће је стручни орган који се стара о осигурању и унапређењу квалитета образовно-васпитног рада у Школи и његове надлежности утврђене су Законом и статутом Школе.
Члан 3.
Наставничко веће свој рад обавља на седницама.
Седнице су јавне и њима присуствују сви чланови овог стручног органа (матичне школе и издвојених одељења, уколико их школа има).
На седнице Наставничког већа могу се позивати представници Школског одбора, Савета родитеља, представници Ученичког парламента, када дају своје предлоге и мишљења по питањима у складу са чланом 88. став 1. Закона и статутом Школе, као и друга лица која имају интерес да присуствују седници.
Када Наставничко веће решава о питању о коме се претходно изјаснио Савет родитеља, седници обавезно присуствује председник Савета родитеља.
Када Наставничко веће даје мишљење у поступку избора директора, седници присуствују сви запослени, који се изјашњавају о свим кандидатима, тајним изјашњавањем.
Члан 4.
Директор школе одговоран је за правилну примену одредаба овог пословника и за свој рад одговара Школском одбору и министру.
II САЗИВАЊЕ СЕДНИЦЕ
Члан 5.
Седнице сазива и њима руководи директор Школе, без права одлучивања.
У одсуству директора, седнице сазива и њима руководи помоћник директора Школе.
Члан 6.
Седнице се сазивају и одржавају по потреби, а најмање два ( 2 ) у току сваког полугодишта, према плану и програму рада који је саставни део годишњег плана рада Школе, по правилу ван радног времена.
Директор школе је у обавези да закаже седницу на захтев најмање једне трећине чланова Наставничког већа, Школског одбора, Савета родитеља или ученичког парламента.
Члан 7.
Седнице предвиђене планом и програмом рада Наставничког већа, као и седнице сазване у складу са чланом 6. став 2. овог правилника, заказују се најкасније три дана пре дана одређеног за одржавање седнице, истицањем обавештења о месту, дану и часу одржавања седнице на огласној табли Школе.
Изузетно, уколико то захтева природа питања које се ставља на дневни ред, седница се може заказати по хитном поступку, најкасније један дан пре дана одређеног за одржавање седнице, истицањем обавештења о месту, дану и часу одржавања седнице на огласној табли Школе.
III ПРИПРЕМАЊЕ СЕДНИЦЕ
Члан 8.
Предлог дневног реда седнице припрема директор Школе, а у припреми материјала за седницу, помажу му помоћник директора, стручни сарадници и остали чланови Наставничког већа, секретар Школе и други запослени.
Члан 9.
При састављању предлога дневног реда директор води рачуна нарочито о томе:
- да се на седницама разматрају питања која по Закону и статуту Школе спадају у надлежност Наставничког већа;
- да дневни ред обухвата првенствено она питања која су у време одржавања седнице најактуелнија и најхитнија за остваривање образовно-васпитног рада Школе;
- да дневни ред не буде сувише обиман и да све његове тачке могу да се обраде на тој седници;
- да се редослед тачака предлога дневног реда утврђује према важности и хитности предмета.
IV РАД НА СЕДНИЦАМА И ОДРЖАВАЊЕ РЕДА
Члан 10.
Сваки члан Наставничког већа у обавези је да присуствује седницама овог органа и својим савесним радом доприноси успешном остваривању послова који су му Законом и статутом Школе стављени у надлежност.
У случају спречености да присуствује седници, члан је дужан да о разлозима спречености благовремено, а најкасније 24 сата пре дана одређеног за одржавање седнице, обавести директора или његовог помоћника.
Члан 11.
Сваки члан Наставничког већа има право да предложи измену и допуну дневног реда, уз одговарајуће образложење, и о том предлогу ће се одлучивати пре преласка на дневни ред.
Члан 12.
Директор Школе (даље: председавајући) води ток седнице, даје реч учесницима дискусије, води рачуна о времену, редоследу излагања и стара се о томе да се на седници размотре све тачке дневног реда.
Сваки учесник у дискусији у обавези је да претходно од директора тражи реч и говори само када је добије, конкретно о питању које се разматра, избегавајући опширност.
Председавајући има право да прекине учесника у дискусији, опомене га да се не удаљава од тачке дневног реда и затражи да у излагању буде краћи и конкретнији.
Члан 13.
На предлог председавајућег или члана, Наставничко веће може донети одлуку, у оправданим случајевима и без расправе, да се одреди време за сваку појединачну дискусију, да се ограничи време говора појединог учесника у расправи или да му се ускрати реч, уколико је већ говорио по истом питању и уколико се понавља у свом излагању.
Члан 14.
Седницу отвара председавајући и на самом почетку утврђује присутност и одсутност чланова.
Седница се може одржати уколико постоји кворум, односно уколико је присутна већина од укупног броја чланова Наставничког већа.
Након утврђивања кворума, разматра се и усваја записник са претходне седнице, а потом се разматра и усваја предлог дневног реда.
Члан 15.
Расправа о појединој тачки дневног реда траје док сви пријављени учесници дискусије не заврше своје излагање. Председавајући закључује расправу када се утврди да нема више пријављених дискутаната.
Изузетно, на предлог председавајућег или члана Наставничког већа, расправа се може закључити и раније, уколико се утврди да је питање о коме се расправља довољно разјашњено и да се може донети одлука.
Члан 16.
Када се заврши расправа о једној тачки дневног реда, доноси се одлука - закључак и тек након тога се прелази на следећу тачку дневног реда. Изузетно, ако су поједине тачке повезане по својој природи, може се донети одлука да се заједнички расправља о две или више тачака дневног реда.
Члан 17.
Извештај о свакој тачки дневног реда подноси известилац - члан Наставничког већа, директор или друго лице које присуствује седници.
Након излагања известиоца, председавајући отвара дискусију по тој тачки дневног реда и позива све чланове Наставничког већа да учествују у њој.
Члан 18.
Када се утврди да је поједина тачка дневног реда исцрпљена, дискусија се закључује и председавајући предлаже доношење одлуке, односно закључка.
Члан 19.
Закључци, односно одлуке, треба да буду формулисани тако да се тачно, јасно и на најсажетији начин изрази став до кога се дошло након дискусије.
Доношење сваке одлуке подразумева да се уз одлуку донесе и закључак којим се утврђује ко треба да изврши одлуку, на који начин и у ком року, што се уноси у записник.
Ако је у питању одлука коју треба да изврши комисија, Наставничко веће даје смернице за рад комисије и извршење одлуке.
Одлука се израђује и објављује на огласној табли школе најкасније у року од три дана од дана доношења.
Члан 20.
Ако за решење истог питања има више предлога, гласа се за све предлоге. Председавајући предлоге ставља на гласање оним редом којим су изнети и о сваком предлогу се гласа посебно.
Члан 21.
Гласање је, по правилу јавно.
Када Наставничко веће предлаже чланове Школског одбора из реда запослених, и када даје мишљење о кандидатима у поступку избора директора, гласање је тајно.
Изузетно, чланови Наставничког већа могу одлучити да и у другим случајевима гласање о неком питању буде тајно.
Члан 22.
Гласа се на тај начин што се чланови изјашњавају "за" или "против" предлога или се уздржавају од гласања.
Чланови Наставничког већа имају право да издвоје своје мишљење по неком питању, што се уноси у записник са седнице.
Члан 23.
Јавно гласање се врши дизањем руку или прозивком чланова, по азбучном реду презимена.
У случају истог броја гласова "за" и "против", гласање се понавља. У случају да се и након поновљеног гласања не може утврдити већина, седница се одлаже.
Члан 24.
Начин спровођења тајног гласања када Наставничко веће даје мишљење о кандидатима у поступку избора директора, уређен је статутом.
Члан 25.
Тајно гласање за утврђивање предлога представника чланова Школског одбора из реда запослених спроводи се на гласачким листићима, на којима се наводе сви предложени кандидати, по азбучном реду, са редним бројем испред сваког имена.
Гласање се врши заокруживањем редног броја испред имена кандидата.
Гласање спроводи и резултат утврђује трочлана комисија, из реда чланова Наставничког већа, изабрана на седници која претходи седници на којој се врши гласање.
Сматра се да су за члана Школског одбора предложена три представника запослених која су добила највећи број гласова.
Ако више кандидата добије исти број гласова, гласање се понавља само за њих, док се не утврде три кандидата са највећим бројем гласова.
Члан 26.
Тајно гласање у другим случајевима, по одлуци Наставничког већа, спроводи се на гласачким листићима, на начин који се утврђује одлуком о тајном гласању.
Тајно гласање спроводи и резултат утврђује трочлана комисија, из реда чланова Наставничког већа, изабрана на седници која претходи седници на којој се врши гласање.
Члан 27.
По завршеном гласању, председавајући утврђује резултат гласања.
Члан 28.
Уколико се утврди да се на седници не могу размотрити сва питања утврђена дневним редом, седница се прекида и одређује се дан за одржавање наставка седнице.
Члан 29.
Сваки члан Наставничког већа има обавезу пристојног понашања и изражавања и нема право да својим понашањем на било који начин ремети ред на седницама.
Председавајући има право да одржава ред на седницама и одговоран је за њега.
Члан 30.
Због повреде реда на седницама, могу се изрећи следеће мере:
1. усмена опомена;
2. писмена опомена унета у записник;
3. одузимање речи и
4. удаљавање са седнице.
Мере утврђене тач. 1, 2. и 3. овог члана изриче председавајући, а меру из тачке 4. Наставничко веће, на предлог председавајућег.
Члан 31.
Усмена опомена изриче се члану који својим понашањем на седници нарушава ред и одредбе овог пословника.
Нарушавање реда и одредаба овог пословника може да буде:
- учешће у дискусији пре добијања речи;
- дискусија о питању које није на дневном реду;
- прекидање другог дискутанта у излагању, добацивање и ометање;
- недолично и непристојно понашање, вређање присутних и сл.
Писмена опомена унета у записник изриче се члану који и после изречене усмене опомене настави да нарушава ред и одредбе овог пословника.
Мера одузимања речи изриче се члану који нарушава ред, а већ је два пута био опоменут.
Мера удаљења са седнице изриче се члану који:
- вређа и клевета друге чланове или друга присутна лица;
- не поштује изречену меру одузимања речи;
- својим понашањем онемогућава несметано одржавање седнице
Члан 32.
Мера удаљења са седнице може се изрећи и без претходно изречених мера, у случају физичког напада, односно другог сличног поступка којим се угрожава физички или морални интегритет присутних на седници.
Одлука о изрицању мере удаљења са седнице доноси се јавним гласањем и може се изрећи само за седницу на којој је изречена. Члан који је удаљен са седнице, дужан је да одмах напусти седницу.
Лица која присуствују седници, а нису чланови Наставничког већа, могу се због нарушавања реда, после само једне опомене удаљити са седнице.
Члан 33.
Председавајући закључује седницу исцрпљивањем свих тачака дневног реда.
V ВОЂЕЊЕ ЗАПИСНИКА
Члан 34.
На почетку сваке школске године председавајући одређује лице које ће водити записник са седница
О правилном вођењу записника и формулацији одлука и закључака стара се секретар Школе.
Члан 35.
Записник обавезно садржи:
- редни број седнице, рачунајући од почетка школске године;
- место, датум и време одржавања;
- име председавајућег записничара;
- имена присутних и одсутних чланова, уз констатацију да ли је одсуство најављено и оправдано;
- имена присутних лица која нису чланови Наставничког већа;
- констатацију да постоји кворум за рад и одлучивање;
- формулацију одлука о којима се гласало, оним редом којим су донете;
- све податке од значаја за законито доношење одлуке (начин гласања, број гласова "за", "против", број уздржаних и издвојених мишљења);
- изворна и издвојена мишљења, за која поједини чланови изричито траже да уђу у записник;
- време када је седница завршена или прекинута;
- потписе председавајућег и записничара.
Члан 36.
Записник који се састоји из више листова мора имати парафирану сваку страницу од стране председавајућег и записничара.
Измене и допуне записника могу се вршити само приликом његовог усвајања, сагласношћу већине укупног броја чланова наставничког већа.
Члан 37.
Записник се чува у архиви Школе, са записницима осталих органа Школе, као документ од трајне вредности.
Члан 38.
Извод из записника, са одлукама и закључцима донетим на седници Наставничког већа, објављује се на огласној табли школе, у року од три дана од дана одржавања седнице на којој је усвојен.
Члан 39.
О извршавању свих одлука донетих на седницама Наставничког већа стара се директор Школе.
VI КОМИСИЈЕ НАСТАВНИЧКОГ ВЕЋА
Члан 40.
Наставничко веће може образовати сталне или повремене комисије ради извршавања појединих послова из своје надлежности.
Члан 41.
Састав комисије из члана 40. овог пословника, њен задатак и рок за извршење посла утврђује Наставничко веће приликом њеног образовања.
Чланови комисије за свој рад одговарају Наставничком већу и директору Школе.
VII ЗАВРШНЕ ОДРЕДБЕ
Члан 42.
Измене и допуне овог пословника врше се на исти начин и по поступку као и његово доношење.
Члан 43.
Овај пословник ступа на снагу осмог дана од дана објављивања на огласној табли Школе.
У Шиду, 24.03.2018. године.
|
ПРЕДСЕДАВАЈУЋИ | |
Ивана Вејновић |
Календар значајних школских активности:
У складу са Правилником о школском календару за основне школе са седиштем на територији АП Војводине за школску 2018/2019. годину, школа је утврдила следећи распоред активности:
Назив/ врста активности |
Трајање/реализација
|
Настава и други облици образовно-васпитног рада I полугодиште |
03.09.2018.-21.12.2018. (80 наставни дан) |
Настава и други облици образовно-васпитног рада II полугодиште |
15.01.2019.- 14.06.2019. (I-VII р.-100 наст.дана) односно 31.05.2019. (VIII р.) ( 90 наставних дана) |
Први квартал | 03.09.-26.10.2018. |
Други квартал | 27.10.-21.12.2018. |
Трећи квартал | 15.01.-22.03.2019. |
Четврти квартал | 23.03.-31.05./14.06.2019. |
Зимски распуст | 24.12.2018.-14.01.2019. |
Пролећни распуст | 19.04.-02.05.2019. |
Подела ђачких књижица (I и II полугодиште) |
28.12.2018. и 28.06.2019. (за ученике VIII р. У зависности од малог календара уписних активности) |
Дан примирја у 1.Св.рату (нерадни и ненаставни дан) |
11.11.2018. |
Свети Сава- Дан духовности ( радни и ненаставни дан) |
27.01.2019. (недеља) |
Дан државности-Сретење (нерадни и ненаставни дан) |
15. и 16.02.2019. |
Празник рада (нерадни и ненаставни дан) |
1. и 2. 05. 2019. |
Излет - ВУ Моровић/Гагијево седло ( радна и ненаставна субота) |
04.05.2019. |
Радна субота према распореду од понедељка | 17.11.2018. |
Радна субота према распореду од петка | 19.01.2019. |
Радна субота према распореду од понедељка | 04.05.2019. |
Иницијално тестирање, пробно тестирање за завршни испит |
Пробни тест 12.-13.04.2019.год. а завршни тест 17. 18 и 19.06.2019. |
Спортска такмичења СПОРТХУС |
Према календару Министарства ПНТР и Заједнице школа за специјалну едукацију и рехабилитацију |
Обележавање Дана школе | 31.05.2019. |
Годишњим планом рада школа планира два радна дана на нивоу школске године ( субота 30.09. или 06.10. 2018. Године у првом полугодишту и субота 01. или 08.06.2019. године у другом полугодишту ) за организовање и реализацију активности из области изборних предмета ( грађанско васпитање, верска настава и др. ), ваннаставних активности, спортских активности, области екологије и заштите животне средине, културно уметничких активности ... Такође, Годишњим планом рада школа предвиђа и низ активности поводом обележавања Дечје недеље.
Дечја недеља се обележава у првој недељи октобра, према активностима које буду предложене од стране Министарства.