ГЛОБАЛНИ ПЛАН РАДА ДЕФЕКТОЛОГА
Активности | Време | Начин | Учесници | Одговорна | |
реализације | реализације | Особа | |||
Непосредан | Индивидуалан рад на | родитељи, | реедукатор | ||
рад са | свакодневно | стимулацији | стручни | ||
ученицима | психомоторног развоја | сарадници | |||
,кроз часове реедукације и | |||||
корективно –превентивних | |||||
вежби и игара | |||||
Подршка | почетак , | Избор наставних средстава, | Реедукатор | реедукатор | |
установама | током и крај | метода и самог приступа у | стручни | ||
шклске године | раду са децом | сарадници | |||
Праћење и | август | учешће у изради и | стручни тим за | директор | |
вредновање | током школске | реализацији школског | ШРП | стручни тим | |
рада школе | развојног плана | за ШРП | |||
године | стручни тим за | ||||
Евалуација ИОП-а | инклузивно | ||||
образовање | |||||
Инструктивно | свакодневно | помоћ у изради ИОП-а | стручни тим за | реедукатор | |
педагошки рад | саветодавни рад пружање | инклузију | |||
са | подршке у стручним | ||||
наставницима | упутствима упућивање на | ||||
стручну литературу | |||||
Сарадња са | по потреби | саветодавни рад, разговор, | педагог, | реедукатор | |
родитељима | присуство родитељским | психолог | |||
састанцима | |||||
Рад на | током године | праћење нових сазнања из | стручни | реедукатор |
стручном | подручија рехабилитације и | сарадници у | ||
усавршавању и | њихова примена у | другим школама | ||
истрживачком | наставном и школском раду | институције | ||
подручију | ||||
Учешће на стручним | ||||
скуповима, семинарима, | ||||
секцијама | ||||
Учешће у раду | током године | стручни тим за ШРП, | чланови тимова, | реедукатор |
стручних | стручни тим за инклузију, | наставници | ||
органа | ||||
стручно веће за разредну | ||||
наставу , | ||||
наставничко веће,стручни | ||||
актив дефектолога,стручни | ||||
тим за | ||||
самовредновање,стручни | ||||
тим за израду школског | ||||
програма,педагошки | ||||
колегијум | ||||
Сараднња са | током године | особа од поверења у | стручни | реедукатор |
ужом и широм | интерресорној комисији | сарадници, | ||
друштвеном | члан стручног тима у седам | институције | ||
заједницом | ||||
редовних школа | ||||
сарадња са центром за | ||||
социјални рад и домом | ||||
здравља | ||||
Припрема за | свакодневно | израда наставних листића | наставници, | реедукатор |
рад | за свако дете | психолог, | ||
конкретан материјал за рад | педагог | |||
по мери детета | ||||
упознавање дететових јаких | ||||
и слабих страна | ||||
Вођење | свакодневно | писање индивидуалних | реедукатор | |
документациј | картона, | |||
вођење дневника рада | ||||
Извештавање | децембар, јун | путем извештаја о раду | реедукатор | |
ГЛОБАЛНИ ПЛАН РАДА ЛОГОПЕДА
Активности | Време | Начин | Учесници | Одговорна |
реализације | реализације | Особа | ||
Непосредан | Индивидуалани | родитељи, | Логопед | |
рад са | свакодневно | рад | стручни | |
ученицима | сарадници | |||
Подршка | почетак , | Избор наставних средстава, | стручни | Логопед |
установама | током и крај | метода и самог приступа у | сарадници | |
шклске године | раду са децом | |||
Инструктивно | свакодневно | помоћ у изради ИОП-а | стручни тим за | Логопед |
педагошки рад | саветодавни рад пружање | инклузију | ||
са | подршке у стручним | |||
наставницима | упутствима упућивање на | |||
стручну литературу | ||||
Сарадња са | по потреби | саветодавни рад, разговор, | педагог, | Логопед |
родитељима | психолог | |||
Рад на | током године | праћење нових сазнања из | стручни | Логопед |
стручном | подручија логопедског | сарадници у | ||
усавршавању и | третмана | другим школама | ||
истрживачком | Учешће на стручним | институције | ||
подручију | ||||
скуповима, семинарима, | ||||
секцијама | ||||
Учешће у раду | током године | стручни тим за ШРП, | чланови тимова, | Логопед |
стручних | стручни тим за инклузију, | наставници | ||
органа | ||||
ву , | ||||
наставничко веће,стручни | ||||
актив дефектолога, | ||||
Сараднња са | током године | стручни | логопед | |
ужом и широм | члан стручног тима у седам | сарадници, | ||
друштвеном | ||||
редовних школа | институције | |||
заједницом | ||||
Припрема за | свакодневно | конкретан материјал за рад | наставници, | Логопед |
рад | по мери детета | психолог, | ||
педагог | ||||
Вођење | свакодневно | писање индивидуалних | Логопед | |
документациј | картона, | |||
вођење дневника рада | ||||
Извештавање | децембар, јун | путем извештаја о раду | Логопед | |
ГЛОБАЛНИ ПЛАН РАДА ЛОГОПЕДА У ПОДРШЦИ ДРУГИМ ШКОЛАМА
Активности | Време | Начин | Учесници | Одговорна |
реализације | реализације | Особа | ||
Непосредан | Индивидуалани | родитељи, | Логопед | |
рад са | свакодневно | рад | стручни | |
ученицима | сарадници | |||
Подршка | почетак , | Избор наставних средстава, | стручни | Логопед |
установама | током и крај | метода и самог приступа у | сарадници | |
шклске године | раду са децом | |||
Инструктивно | свакодневно | помоћ у изради ИОП-а | стручни тим за | Логопед |
педагошки рад | саветодавни рад пружање | инклузију | ||
са | подршке у стручним | |||
наставницима | упутствима упућивање на | |||
стручну литературу | ||||
Сарадња са | по потреби | саветодавни рад, разговор, | педагог, | Логопед |
родитељима | психолог | |||
Рад на | током године | праћење нових сазнања из | стручни | Логопед |
стручном | подручија логопедског | сарадници у | ||
усавршавању и | третмана | другим школама | ||
истрживачком | Учешће на стручним | институције | ||
подручију | ||||
скуповима, семинарима, | ||||
секцијама | ||||
Учешће у раду | током године | стручни тим за ШРП, | чланови тимова, | Логопед |
стручних | стручни тим за инклузију, | наставници | ||
органа | ||||
ву , | ||||
наставничко веће,стручни | ||||
актив дефектолога, | ||||
Сараднња са | током године | стручни | логопед | |
ужом и широм | члан стручног тима у седам | сарадници, | ||
друштвеном | ||||
редовних школа | институције | |||
заједницом | ||||
Припрема за | свакодневно | конкретан материјал за рад | наставници, | Логопед |
рад | по мери детета | психолог, | ||
педагог | ||||
Вођење | свакодневно | писање индивидуалних | Логопед | |
документациј | картона, | |||
вођење дневника рада | ||||
Извештавање | децембар, јун | путем извештаја о раду | Логопед | |
ГЛОБАЛНИ ПЛАН РАДА ДЕФЕКТОЛОГА У ПОДРШЦИ РЕДОВНИМ ШКОЛАМА
Активности | Време | Начин | Учесници | Одговорна | |
реализације | реализације | Особа | |||
Непосредан | Индивидуалан рад на | родитељи, | реедукатор | ||
рад са | свакодневно | стимулацији | стручни | ||
ученицима | психомоторног развоја | сарадници | |||
,кроз часове реедукације и | |||||
корективно –превентивних | |||||
вежби и игара | |||||
Подршка | почетак , | Избор наставних средстава, | Реедукатор | реедукатор | |
установама | током и крај | метода и самог приступа у | стручни | ||
шклске године | раду са децом | сарадници | |||
Праћење и | август | учешће у изради и | стручни тим за | директор | |
вредновање | током школске | реализацији школског | ШРП | стручни тим | |
рада школе | развојног плана | за ШРП | |||
године | стручни тим за | ||||
Евалуација ИОП-а | инклузивно | ||||
образовање | |||||
Инструктивно | свакодневно | помоћ у изради ИОП-а | стручни тим за | реедукатор | |
педагошки рад | саветодавни рад пружање | инклузију | |||
са | подршке у стручним | ||||
наставницима | упутствима упућивање на | ||||
стручну литературу | |||||
Сарадња са | по потреби | саветодавни рад, разговор, | педагог, | реедукатор | |
родитељима | присуство родитељским | психолог | |||
састанцима | |||||
Рад на | током године | праћење нових сазнања из | стручни | реедукатор |
стручном | подручија рехабилитације и | сарадници у | ||
усавршавању и | њихова примена у | другим школама | ||
истрживачком | наставном и школском раду | институције | ||
подручију | ||||
Учешће на стручним | ||||
скуповима, семинарима, | ||||
секцијама | ||||
Учешће у раду | током године | стручни тим за ШРП, | чланови тимова, | реедукатор |
стручних | стручни тим за инклузију, | наставници | ||
органа | ||||
стручно веће за разредну | ||||
наставу , | ||||
наставничко веће,стручни | ||||
актив дефектолога,стручни | ||||
тим за | ||||
самовредновање,стручни | ||||
тим за израду школског | ||||
програма,педагошки | ||||
колегијум | ||||
Сараднња са | током године | особа од поверења у | стручни | реедукатор |
ужом и широм | интерресорној комисији | сарадници, | ||
друштвеном | члан стручног тима у седам | институције | ||
заједницом | ||||
редовних школа | ||||
сарадња са центром за | ||||
социјални рад и домом | ||||
здравља | ||||
Припрема за | свакодневно | израда наставних листића | наставници, | реедукатор |
рад | за свако дете | психолог, | ||
конкретан материјал за рад | педагог | |||
по мери детета | ||||
упознавање дететових јаких | ||||
и слабих страна | ||||
Вођење | свакодневно | писање индивидуалних | реедукатор | |
документациј | картона, | |||
вођење дневника рада | ||||
Извештавање | децембар, јун | путем извештаја о раду | реедукатор | |
ПЛАН РАДА СТРУЧНОГ ВЕЋА ЗА РАЗРЕДНУ НАСТАВУ
Септембар |
Договор о броју седница,времену одржавања,садржајима и подели задужења за наредну школску годину; Организација наставе,изб.предмети Организовање излета,посета позоришту; Организација и реализација допунске наставе |
учитељи |
октобар | Уређење и оплемењивање школског простора | учитељи |
новембар | Договор о новогодишњој приредби | учитељи |
децембар |
Договор о прослави Св.Саве,анализа успеха и дисциплина ученика на крају првог полугодишта Приредба за Нову годину |
учитељи |
јануар |
Приредба за Св.Саву, (Дани дефектолога-уколико дозволе финасијска средства) |
учитељи |
фебруар | Посета позоришту и галерији слика, припрема ученика за осмомартовску приредбу | учитељи |
Март-април | Организовање изложбе за Ускрс | учитељи |
Мај |
Припреме и организација приредбе за Дан школе, Излет, екскурзија у Специјални резерват природе Засавица |
учитељи |
Јун | Анализа успеха на крају школске године,анализа успеха на спортским такмичењима | учитељи |
Током школске године | Припрема и организација рада у оквиру наставних ваннаставних активности са децом мигрантима | учитељи |
ОДЕЉЕНСКИ СТАРЕШИНА Глобални план рада одељенског старешине | ||||||
ОРГАНИЗАЦИОНА ПРОБЛЕМАТИКА | ||||||
Време | Начин реализације | Учесници | Одговорна | |||
Активност | реализације | особа | ||||
Организација рада у | септембар | -писање плана | Разредни | разредни | ||
одељењу | рада | старешина,с | старешина | |||
тручно | ||||||
веће,стручн | ||||||
и сарадници | ||||||
Договор о начину и | септембар | -писање плана | Разредни | разредни | ||
садржају рада за текућу | рада | старешина,с | старешина | |||
годину | тручно | |||||
веће,стручн | ||||||
и сарадници | ||||||
Анализа успеха у току | децембар, | -извештавње | Разредни | разредни | ||
године | јун | стручних већа | старешина,с | старешина | ||
тручно | ||||||
веће,стручн | ||||||
и сарадници | ||||||
Родитељски састанци | септембар | -одржавање | Разредни | разредни | ||
децембар, | родитељских | старешина | старешина | |||
састанак | ||||||
Стручна | ||||||
март, | ||||||
служба | ||||||
јун | ||||||
Индивидуални разговори | током | Разговор | Разредни | разредни | ||
са родитељима | године | старешина | старешина | |||
Стручна | ||||||
служба | ||||||
директор | ||||||
Анализа успеха и | током | Разговори,инструк | Разредни | разредни | ||
инструктивни рад са | године | ције.упућивање у | старешина | старешина | ||
родитељима | надлежне службе | Стручна | ||||
служба | ||||||
директор | ||||||
Вођење Дневника | током | Редовно писање | Разредни | разредни |
године | дневника | старешина | старешина | |
КОРЕКТИВНО ПРЕВЕНТИВНЕ ВЕЖБЕ И ИГРЕ
Корективно-превентивне вежбе и игре су обавезне индивидуалне ваннаставне активности.
Третман корективно превентивних вежби и игара намењен је ученицима са дефицитом у моторном и когнитивном функционисању чији је основни циљ да спрече настанак могућих деформитета и обезбеде правилан развој детета. Утичу на правилан раст и развој ученика, јачају отпорност организма и позитивно утичу на опште моторно стање и функционисање, како у школском окружењу тако и ван њега.
Корективно превентивне вежбе и игре имају за циљ превенцију настајања деформитета,индентификацију и корекцију постојећих функционалних деформитета коштано-зглобног система код ученика основно школског узраста.Овим активностима се постиже правилнији раст и развој ученика,те постављају предуслови за њихово квалитетније функционисање у школској сердини и лакше савладавање предвиђених школских обавеза. Подиже се ниво свести о значају физичке активности и хигијене у веома хетерогеној популацији.
Задаци:
-Допринос развоју и богаћењу сензомоторног и психомоторног искуства.
-Развој когнитивних, мотрних и говорно-језички способности, које ће омогућити максимално могуће укључивање и учествовање ученика у наставном процесу.
-Подизање мотивације за учење и рад.
-Развој самопоуздања и формирање позитивне слике о себи и свом телу код ученика што доприноси бољој комуникацији и социјализацији ученика.
-Допринос постизању успеха у школи .
-Развијање креативности кроз покрет и игру.
-Пружање подршке породици обезбеђивањем стручне помоћи у школи.
Исходи:
-Потпуније сензомоторно и психомоторно искуство.
-Складније извођење општих моторних способности( груба и фина моторичка спретност).
-Диференцијација мишићног тонуса.
-Боља координација покрета.
-Јаснији доживљај тела у објективном, гестуалном и манипулативном простору.
-Складније праксичко функционисање.
-Контрола постуралног става.
-Одржавање ментално-хигијенске равнотеже.
-Побољшање вербалне и невербалне комуникације.
-Боље когнитивно функционисање.
-Усвајање социјалних и адаптивних вештина
ЛИКОВНА КУЛТУРА
Циљ наставе ликовне културе је подстицање и развијање стваралачког мишљења и овладавање визуелним вештинама.
Основни задаци су:
- развијање способности ученика за опажање елемената,
- стицање услова да ученици користе и упознају се са различитим техникама ликовног израза,
- развијање моторичких и мисаоних способности,
- визуелно запажање, сазнање, мишљење, изражавање, развијање игре са предметима,
развијање свестране личности,
- формирање моралних и естетских односа.
Реедукација психомоторике
Реедукација психомоторике подразумева рад са ученицима на општим и специфичним вежбама. Вежбе опште реедукације обухватају вежбе за доживљај телесне целовитости, гестуалног и објективног простора, вежбе латерализованости, вежбе за уједначавање тонуса, осамостаљивање и координацију покрета, вежбе за уочавање и препознавање ритмова и процену трајања времена, вежбе за контролу импулсивности, вежбе релаксације, док вежбе специфичне реедукације обухватају вежбе за дисграфију, дислатерализованост, дизартрију, дискалкулију, дисгнозију, хиперкинетичко понашање и смиривање тикова као и вежбе у сврху стимулисања психомоторике. Циљ предмета је достизање оптималног нивоа интеграције чулних информација, развоја аудитивних, визуелних и тактилно- кинестетичких функција, оптималног психомоторног развоја, когнитивних способности, вербалне и невербалне комуникације, социјалних и практичних вештина. Сам предмет је организован кроз индивидуалне вежбе за ученике од 1. до 8. разреда и групне вежбе за ученике од 1. до 4. разреда.