ГЛОБАЛНИ ПЛАН РАДА ДЕФЕКТОЛОГА

 

Активности Време Начин Учесници Одговорна  
  реализације реализације   Особа  
 
Непосредан   Индивидуалан рад на родитељи, реедукатор  
рад са свакодневно стимулацији стручни    
ученицима психомоторног развоја сарадници  
 
    ,кроз часове реедукације и      
    корективно –превентивних      
    вежби и игара      
 
Подршка почетак , Избор наставних средстава, Реедукатор реедукатор  
установама током и крај метода и самог приступа у стручни    
  шклске године раду са децом сарадници    
 
Праћење и август учешће у изради и стручни тим за директор  
вредновање током школске реализацији школског ШРП стручни тим  
рада школе развојног плана за ШРП  
године стручни тим за  
 
    Евалуација ИОП-а инклузивно    
      образовање    
 
Инструктивно свакодневно помоћ у изради ИОП-а стручни тим за реедукатор  
педагошки рад   саветодавни рад пружање инклузију    
са   подршке у стручним      
наставницима   упутствима упућивање на      
    стручну литературу      
 
Сарадња са по потреби саветодавни рад, разговор, педагог, реедукатор  
родитељима   присуство родитељским психолог    
    састанцима      
 
Рад на током године праћење нових сазнања из стручни реедукатор
стручном   подручија рехабилитације и сарадници у  
усавршавању и   њихова примена у другим школама  
истрживачком   наставном и школском раду институције  
подручију
Учешће на стручним
    скуповима, семинарима,    
    секцијама    
Учешће у раду током године стручни тим за ШРП, чланови тимова, реедукатор
стручних   стручни тим за инклузију, наставници  
органа
    стручно веће за разредну    
    наставу ,    
    наставничко веће,стручни    
    актив дефектолога,стручни    
    тим за    
    самовредновање,стручни    
    тим за израду школског    
    програма,педагошки    
    колегијум    
Сараднња са током године особа од поверења у стручни реедукатор
ужом и широм   интерресорној комисији сарадници,  
друштвеном   члан стручног тима у седам институције  
заједницом
редовних школа
    сарадња са центром за    
    социјални рад и домом    
    здравља    
Припрема за свакодневно израда наставних листића наставници, реедукатор
рад   за свако дете психолог,  
    конкретан материјал за рад педагог  
    по мери детета    
    упознавање дететових јаких    
    и слабих страна    
Вођење свакодневно писање индивидуалних   реедукатор
документациј   картона,    
    вођење дневника рада    
Извештавање децембар, јун путем извештаја о раду   реедукатор

                   ГЛОБАЛНИ ПЛАН РАДА ЛОГОПЕДА

Активности Време Начин Учесници Одговорна
  реализације реализације   Особа
Непосредан   Индивидуалани родитељи, Логопед
рад са свакодневно рад стручни  
ученицима сарадници
Подршка почетак , Избор наставних средстава, стручни Логопед
установама током и крај метода и самог приступа у сарадници  
  шклске године раду са децом    
Инструктивно свакодневно помоћ у изради ИОП-а стручни тим за Логопед
педагошки рад   саветодавни рад пружање инклузију  
са   подршке у стручним    
наставницима   упутствима упућивање на    
    стручну литературу    
Сарадња са по потреби саветодавни рад, разговор, педагог, Логопед
родитељима     психолог  
Рад на током године праћење нових сазнања из стручни Логопед
стручном   подручија логопедског сарадници у  
усавршавању и   третмана другим школама  
истрживачком   Учешће на стручним институције  
подручију
скуповима, семинарима,
    секцијама    
Учешће у раду током године стручни тим за ШРП, чланови тимова, Логопед
стручних   стручни тим за инклузију, наставници  
органа
    ву ,    
    наставничко веће,стручни    
    актив дефектолога,    
Сараднња са током године   стручни логопед
ужом и широм   члан стручног тима у седам сарадници,  
друштвеном
редовних школа институције
заједницом
         
Припрема за свакодневно конкретан материјал за рад наставници, Логопед
рад   по мери детета психолог,  
      педагог  
Вођење свакодневно писање индивидуалних   Логопед
документациј   картона,    
    вођење дневника рада    
Извештавање децембар, јун путем извештаја о раду   Логопед

 

 

ГЛОБАЛНИ ПЛАН РАДА ЛОГОПЕДА У ПОДРШЦИ ДРУГИМ ШКОЛАМА

Активности Време Начин Учесници Одговорна
  реализације реализације   Особа
Непосредан   Индивидуалани родитељи, Логопед
рад са свакодневно рад стручни  
ученицима сарадници
Подршка почетак , Избор наставних средстава, стручни Логопед
установама током и крај метода и самог приступа у сарадници  
  шклске године раду са децом    
Инструктивно свакодневно помоћ у изради ИОП-а стручни тим за Логопед
педагошки рад   саветодавни рад пружање инклузију  
са   подршке у стручним    
наставницима   упутствима упућивање на    
    стручну литературу    
Сарадња са по потреби саветодавни рад, разговор, педагог, Логопед
родитељима     психолог  
Рад на током године праћење нових сазнања из стручни Логопед
стручном   подручија логопедског сарадници у  
усавршавању и   третмана другим школама  
истрживачком   Учешће на стручним институције  
подручију
скуповима, семинарима,
    секцијама    
Учешће у раду током године стручни тим за ШРП, чланови тимова, Логопед
стручних   стручни тим за инклузију, наставници  
органа
    ву ,    
    наставничко веће,стручни    
    актив дефектолога,    
Сараднња са током године   стручни логопед
ужом и широм   члан стручног тима у седам сарадници,  
друштвеном
редовних школа институције
заједницом
         
Припрема за свакодневно конкретан материјал за рад наставници, Логопед
рад   по мери детета психолог,  
      педагог  
Вођење свакодневно писање индивидуалних   Логопед
документациј   картона,    
    вођење дневника рада    
Извештавање децембар, јун путем извештаја о раду   Логопед

ГЛОБАЛНИ ПЛАН РАДА ДЕФЕКТОЛОГА У ПОДРШЦИ РЕДОВНИМ ШКОЛАМА

Активности Време Начин Учесници Одговорна  
  реализације реализације   Особа  
 
Непосредан   Индивидуалан рад на родитељи, реедукатор  
рад са свакодневно стимулацији стручни    
ученицима психомоторног развоја сарадници  
 
    ,кроз часове реедукације и      
    корективно –превентивних      
    вежби и игара      
 
Подршка почетак , Избор наставних средстава, Реедукатор реедукатор  
установама током и крај метода и самог приступа у стручни    
  шклске године раду са децом сарадници    
 
Праћење и август учешће у изради и стручни тим за директор  
вредновање током школске реализацији школског ШРП стручни тим  
рада школе развојног плана за ШРП  
године стручни тим за  
 
    Евалуација ИОП-а инклузивно    
      образовање    
 
Инструктивно свакодневно помоћ у изради ИОП-а стручни тим за реедукатор  
педагошки рад   саветодавни рад пружање инклузију    
са   подршке у стручним      
наставницима   упутствима упућивање на      
    стручну литературу      
 
Сарадња са по потреби саветодавни рад, разговор, педагог, реедукатор  
родитељима   присуство родитељским психолог    
    састанцима      
 
Рад на током године праћење нових сазнања из стручни реедукатор
стручном   подручија рехабилитације и сарадници у  
усавршавању и   њихова примена у другим школама  
истрживачком   наставном и школском раду институције  
подручију
Учешће на стручним
    скуповима, семинарима,    
    секцијама    
Учешће у раду током године стручни тим за ШРП, чланови тимова, реедукатор
стручних   стручни тим за инклузију, наставници  
органа
    стручно веће за разредну    
    наставу ,    
    наставничко веће,стручни    
    актив дефектолога,стручни    
    тим за    
    самовредновање,стручни    
    тим за израду школског    
    програма,педагошки    
    колегијум    
Сараднња са током године особа од поверења у стручни реедукатор
ужом и широм   интерресорној комисији сарадници,  
друштвеном   члан стручног тима у седам институције  
заједницом
редовних школа
    сарадња са центром за    
    социјални рад и домом    
    здравља    
Припрема за свакодневно израда наставних листића наставници, реедукатор
рад   за свако дете психолог,  
    конкретан материјал за рад педагог  
    по мери детета    
    упознавање дететових јаких    
    и слабих страна    
Вођење свакодневно писање индивидуалних   реедукатор
документациј   картона,    
    вођење дневника рада    
Извештавање децембар, јун путем извештаја о раду   реедукатор

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН РАДА СТРУЧНОГ ВЕЋА ЗА РАЗРЕДНУ НАСТАВУ

Септембар

Договор о броју седница,времену одржавања,садржајима и подели задужења за наредну школску годину;

Организација наставе,изб.предмети

Организовање излета,посета позоришту;

Организација и реализација допунске наставе

учитељи
октобар Уређење и оплемењивање школског простора учитељи
новембар Договор о новогодишњој приредби учитељи
децембар

Договор о прослави Св.Саве,анализа успеха и дисциплина ученика на крају првог полугодишта

Приредба за Нову годину

учитељи
јануар

Приредба за Св.Саву,

(Дани дефектолога-уколико дозволе финасијска средства)

учитељи
фебруар Посета позоришту и галерији слика, припрема ученика за осмомартовску приредбу учитељи
Март-април Организовање изложбе за Ускрс учитељи
Мај

Припреме и организација приредбе за Дан школе,

Излет, екскурзија у Специјални резерват природе Засавица

учитељи
Јун Анализа успеха на крају школске године,анализа успеха на спортским такмичењима учитељи
Током школске године Припрема и организација рада у оквиру наставних ваннаставних активности са децом мигрантима учитељи

  ОДЕЉЕНСКИ СТАРЕШИНА Глобални план рада одељенског старешине
    ОРГАНИЗАЦИОНА ПРОБЛЕМАТИКА  
      Време Начин реализације Учесници Одговорна
Активност   реализације     особа
           
Организација рада у   септембар -писање плана Разредни разредни
одељењу     рада старешина,с старешина
          тручно  
          веће,стручн  
          и сарадници  
Договор о начину и   септембар -писање плана Разредни разредни
садржају рада за текућу     рада старешина,с старешина
годину       тручно  
          веће,стручн  
          и сарадници  
Анализа успеха у току   децембар, -извештавње Разредни разредни
године   јун стручних већа старешина,с старешина
тручно
          веће,стручн  
          и сарадници  
Родитељски састанци   септембар -одржавање Разредни разредни
      децембар, родитељских старешина старешина
састанак
Стручна
март,
служба
      јун      
Индивидуални разговори током Разговор Разредни разредни
са родитељима   године   старешина старешина
          Стручна  
          служба  
          директор  
           
Анализа успеха и   током Разговори,инструк Разредни разредни
инструктивни рад са   године ције.упућивање у старешина старешина
родитељима     надлежне службе Стручна  
          служба  
          директор  
Вођење Дневника током Редовно писање Разредни разредни
  године дневника старешина старешина


 

КОРЕКТИВНО ПРЕВЕНТИВНЕ ВЕЖБЕ И ИГРЕ

Корективно-превентивне вежбе и игре су обавезне индивидуалне ваннаставне активности.

Третман корективно превентивних вежби и игара намењен је ученицима са дефицитом у моторном и когнитивном функционисању чији је основни циљ да спрече настанак могућих деформитета и обезбеде правилан развој детета. Утичу на правилан раст и развој ученика, јачају отпорност организма и позитивно утичу на опште моторно стање и функционисање, како у школском окружењу тако и ван њега.

Корективно превентивне вежбе и игре имају за циљ превенцију настајања деформитета,индентификацију и корекцију постојећих функционалних деформитета коштано-зглобног система код ученика основно школског узраста.Овим активностима се постиже правилнији раст и развој ученика,те постављају предуслови за њихово квалитетније функционисање у школској сердини и лакше савладавање предвиђених школских обавеза. Подиже се ниво свести о значају физичке активности и хигијене у веома хетерогеној популацији.

Задаци:

-Допринос развоју и богаћењу сензомоторног и психомоторног искуства.

-Развој когнитивних, мотрних и говорно-језички способности, које ће омогућити максимално могуће укључивање и учествовање ученика у наставном процесу.

-Подизање мотивације за учење и рад.

-Развој самопоуздања и формирање позитивне слике о себи и свом телу код ученика што доприноси бољој комуникацији и социјализацији ученика.

-Допринос постизању успеха у школи .

-Развијање креативности кроз покрет и игру.

-Пружање подршке породици обезбеђивањем стручне помоћи у школи.

Исходи:

-Потпуније сензомоторно и психомоторно искуство.

-Складније извођење општих моторних способности( груба и фина моторичка спретност).

-Диференцијација мишићног тонуса.

-Боља координација покрета.

-Јаснији доживљај тела у објективном, гестуалном и манипулативном простору.

-Складније праксичко функционисање.

-Контрола постуралног става.

-Одржавање ментално-хигијенске равнотеже.

-Побољшање вербалне и невербалне комуникације.

-Боље когнитивно функционисање.

-Усвајање социјалних и адаптивних вештина

 

 

 

 Dmitric 1 Dmitric 
 Dmitric 3  Dmitric 2

 


ЛИКОВНА КУЛТУРА

Циљ наставе ликовне културе је подстицање и развијање стваралачког мишљења и овладавање визуелним вештинама.

Основни задаци су:

- развијање способности ученика за опажање елемената,

- стицање услова да ученици користе и упознају се са различитим техникама ликовног израза,

- развијање моторичких и мисаоних способности,

- визуелно запажање, сазнање, мишљење, изражавање, развијање игре са предметима,

развијање свестране личности,

- формирање моралних и естетских односа.

 

 

Реедукација психомоторике

Реедукација психомоторике подразумева рад са ученицима на општим и специфичним вежбама. Вежбе опште реедукације обухватају вежбе за доживљај телесне целовитости, гестуалног и објективног простора, вежбе латерализованости, вежбе за уједначавање тонуса, осамостаљивање и координацију покрета, вежбе за уочавање и препознавање ритмова и процену трајања времена, вежбе за контролу импулсивности, вежбе релаксације, док вежбе специфичне реедукације обухватају вежбе за дисграфију, дислатерализованост, дизартрију, дискалкулију, дисгнозију, хиперкинетичко понашање и смиривање тикова као и вежбе у сврху стимулисања психомоторике. Циљ предмета је достизање оптималног нивоа интеграције чулних информација, развоја аудитивних, визуелних и тактилно- кинестетичких функција, оптималног психомоторног развоја, когнитивних способности, вербалне и невербалне комуникације, социјалних и практичних вештина. Сам предмет је организован кроз индивидуалне вежбе за ученике од 1. до 8. разреда и групне вежбе за ученике од 1. до 4. разреда.

 

tanja (2)